Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › uddevalla?
-
viktoria;555741 wrote:tack för tipsen hittills! =)
Hej Victoria,
Satsa på en tur till Stora Höga, där är det snälla launchning. Tänk på att det under varma sommardagar kan komma långvariga byar där vinden går från 6-7m/s till uppåt 12m/s och kanske över det. M a o, kör på en hyfsat safe spot, ha marginaler och ha med dig någon rutinerad kitare.
/Robert -
Japp, stora höga är kalas. Se till att hålla ut från stenpiren och kolla ut vart järnrören i vattnet finns *innan* du går ut. Annars är det en jättefin spot.
/Kaj
-
Stenpir och järnrör i vattnet :~). Det låter ju jätte bra för en nybörjare
som ska hålla koll på drake och bräda.Sen att hela strand linjen består av sprängsten känns ju sådär bra.
-
Boardtalk;555927 wrote:Stenpir och järnrör i vattnet :~). Det låter ju jätte bra för en nybörjare
som ska hålla koll på drake och bräda.Sen att hela strand linjen består av sprängsten känns ju sådär bra.
Det e det BÄSTA !!!
-
Det finns endast 1 ställe som är bra för Kitesurfing och det är Lanesund vid fågeltornet! Gräsmattan är tillräckligt stor för att kunna starta Kiten. Det är långrunt. Inga berg och träd ivägen osv. Jag var där idag och har snart varit där i 1 veckas tid i och med en mycket bra lärare. Ni som vill med eller veta var detta ligger hör gärna av er. Jag skall dit imorgon också.
-
Jag var ute och fick lite tips vad gäller Kitesurfing med Cortex Kaj här ovan häromdagen. Han är jädrigt grym på Kitesurfing. Proffs enligt mina ögon. Vi var på ett ställe i Fiskebäckil dock verkligen inget nybörjarställe enligt mig, då jag själv är nybörjare. Lanesund vid fågeltornet är bäst i så fall. Där är det långrunt, inga träd ivägen bra start osv. När man sedan lärt sig styra bättre osv så kan man åka till spoten i Fiskebäckil. För den är grymt rolig när man är duktigare. I alla fall vad jag sett hittills =)
Logga in för att svara.