Senaste nytt Forums Kitesurfing Session Uddevalla imorgon sön + mån

• Uddevalla imorgon sön + mån

Publicerad av kneepad på 6 augusti, 2011 vid 16:24

Tänkte testa Lanesund (fågeltornet). Man kan ju dra till Getskär annars. Någon som är på?
    (Orvar – 076 84 noll sextiåtta 03) :cool2:

kneepad svarade 13 år, 6 månader sedan 5 Medlemmar · 7 Svar
  • 7 Svar
  • muuu123

Medlem
    6 augusti, 2011 vid 19:08

Jobbar till 22 båda dagarna. Ska nog gråta en skvätt….

• sl0k

Medlem
    6 augusti, 2011 vid 19:57

Tänkte köra Tollenäs, Stengungsund imorgon från lunch ca .

• socker

Medlem
    7 augusti, 2011 vid 02:36

lånar tråden lite till en fråga

någonstans i uddevalla området som är nybörjarvänligt, relativt långgrunt??

• ristarpen

Medlem
    7 augusti, 2011 vid 07:25

jag drar till getskär kl 15 det blir nog förmycket v för att tollenäs ska vara bra.

• kneepad

Medlem
    7 augusti, 2011 vid 09:22
    Socker;664578 wrote:
    lånar tråden lite till en fråga

någonstans i uddevalla området som är nybörjarvänligt, relativt långgrunt??

Surregn och ingen vind just nu så då kan man ju författa lite här då alltså. Alltså precis i närheten av Uddevalla så är det Lanesund som man tänker sig som nybörjarvänligt.
    Och så börjar man fundera på vad som är nybörjarvänligt förstås??!! För om man inte bor i Varberg så blir det ju kompromisser. -Jag har sett folk göra skrämmande launchningar t.o.m. i Björkäng där de loftar in i P-platsen….

Så vad vill man ha då (som nybörjare)?
    *Fritt i lä utan grejer att slå sig eller kiten på (Lanesund bra-ängsmark)
    *plattvatten, långgrunt, utan sten och möjligt att hitta tappad bräda. Möjligt att GÅ i uppvind om man tappar höjd (Lanesund ganska bra-några stenar under ytan som vi har hyfsad koll på)
    *fri ren vind (Lanesund är väl inte helt perfekt)

Så bor du i Lödöse så är det väl Getskär eller Aröd som blir närmast? /Lycka till!!:smile:

• muuu123

Medlem
    7 augusti, 2011 vid 15:03

Ser ut att kunna blåsa en del imorgon förmiddag också. Börjar jobba 14 så tänkte köra lanesund från 08 och framåt. Hoppas på lite sällskap:)

• kneepad

Medlem
    7 augusti, 2011 vid 15:18
    muuu123;664647 wrote:
    Ser ut att kunna blåsa en del imorgon förmiddag också. Börjar jobba 14 så tänkte köra lanesund från 08 och framåt. Hoppas på lite sällskap:)

Precis tillbaka från Lanesund och trevligt umgänge med Ace-Mattias och ”Mr big-boost-Rastaman”. Blåste 8-15 och …ja, jag ska inte strö salt i dina sår…

Men åtta på morgonen är mitt i natten för mig numer…men är det läge så kommer jag LITE senare….:wink:

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Session Uddevalla imorgon sön + mån

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.