Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › uddevalla kite.
-
hehe, ute efter lite hardcore körning, det låter det
det är inte så nybörjarvänligt någon utav spotsen som är i uddevalla trakten alltså? är mycket i kungshamn på sommarn, alltså längre norr ut. Det finns inget annat än extrema hardcore spots där va?
-
det finns ju lite sandstränder här å var längs kusten men vet inte hur det e med vindarna när man har skärgård i vägen.
djupt e det ju nästan överallt iaf. -
Jag föreslår Varekil imorgon. Det verkar bli bra vind… och på den spoten får du iaf lite hardcore-launch.
Slår en pling ikväll.
/Kaj(Tech)
-
de låter gott!
e du ledig för att köra hela dagen eller?
är ute i ingenstans så mottagningen e väl sådär på tfn.
har du med nån speed som man kan testa tro?? (sugen!) -
kaj din rackare. Varekil har ju en suverän launch?
Det e kossorna man skall akta sig för. och taggtråden iofs.
men det är ju gräs istället för bläster sand..
Lycka till iaf. Mårten kommer säkert på onsdag.
Själv e jag fast i gbg.
O det va kanske jag som knep oskulden på gullmarn?
Om man ska va ärlig så va jag nog aldrig inn i gullmarn men jag åkte från gullholmen förbi grundsund och en bit till iaf.
2000 eller lite dä efter.. Picklefork 161 va modellen som fick ta avid efter LiquidForce trip 138 och Bic shortboard… -
hörde ingen pling men tänkte iaf åka ut på förmiddan imorrn. kanske va där vid 10-11 tiden.
har ingen koll hur de ser ut i varekil för att surfa riktigt så en liten guidning hade inte vart fel.
skriver här eller ringer innan jag sticker iaf. -
Ett tips.!
Varekils spoten är riktigt begränsad vad gäller parkeringar och så vidare.
Vi som kör där regelbundet har verkligen tänkt på att inte stöta oss med dom som bor intill. Tex så e det en liten liten grusväg som man kör på. Kör lugnt på den och parkera inte så att ni spärrar nån infart. Släng inte heller nåt skräp på platsen utan ta med hem istället. I dagsläget syns det inte att vi är däroch surfar ibland och det är så det ska vara.
Har man kört mkt på sandsträmnder som i varberg eller åsa så är nog risken stor att man inte gillar den steniga, leriga, ko-skitiga, trånga och byiga spoten vid varekil.Dessutom så hamnar din kite på landsvägen om du tappar den. Om inte taggtråden tar den inna vill säga.
Ring Mårten om du undrar över nåt, tro han ska ut o köra där idag. 0707-205600
Ha en bra dag på vattnet./Fredrik (delvis Varekil-local)
-
Ramsvik Kite beach! glo på sjökortet. ligger efter sotekanalen i norrgående riktning, Haby är ju oxå ett riktigt bra altenativ… ring marcus på 0523-50231
Logga in för att svara.