Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › UDS Äntligen har man fått ett paket!
-
Korrekt höger lina funkar som tidigare när du var kopplad till chicken loopen, öglan på bilden funkar som fast ögla med full kraft, och det går hur lätt som helst att kroka ur om det behövs.
-
Ingen fara det är du själv som kommer att förbanna dig själv för varje tillfälle som du har missat att kitea med UDS. Det är ett helt nytt sätt att kunna hantera din bräda och kropp i förhållande till din kite inte alls låst på samma sätt som tidigare. Fräckt att det går att använda på vilken boom som helst.
-
Ja det är helt suveränt! Men jag är ju som sagt nybörjare. Så vänta tills dom avancerade åkarna har sagt sitt, innan du handlar. Väntar med spänning på att någon skall uttala sig, kanske inte alls passar dom, inte vet jag i alla fall.
Kan säga att jag vet inte hur mycket det skall blåsa för att jag inte skall våga gå ut med min Aero II 14 kvm men det är en bra bit över 10 m/s lätt -
Fattar inte. Om du är inkopplad i leachen. hur ställer du depowern? om du vill mer drag vad gör du då eftersom bommen bara verkar vara till att styra med??
-
Jag är förvirrad precis som stellan.. har du depower-funktion på båda linorna.. faan det här UDS är en hel vetenskap..
-
Så här har jag fattat det:
Som man kan se är leachen och chicken loopen olika långa och sitter fast i samma infästning över bommen således “förlängs” frontlinesen om man använden leachen som infästning.då har jag två frågor:
1. “öppnas” inte kiten mer om man är hookad i leachen eftersom frontlines blir längre? Mao, blir inte det omvänt istället för mindre drag?
2. Vad händer om du släpper bommen och är hookad i leachen?Det är väl inte undra på att det är svårt att förklara hur det fungerear, det tog ju 4 år att utveckla det! Men för tusan, ska det säljas måste vi ju fatta, annars inga riksdaler.
/Henrik
-
Ber till gud att han skickar mer vind, du har max drag när du är i hookad. Depowern är när du är unhooked. Glöm dom gamla depower linorna! Dom ställer du in en gång sedan rör du inte dom igen.
-
När du är i krokad så kan du reglera lite men inte mycket långt ifrån vad du kunde tidigare! Nästan maxdrag hela tiden. Så om du släpper boomen när du är i krokad så händer det inte speciellt mycket. Fortsatt bra drag alltså. Men när du inte är i krokad så har du otroligt mycket depower.
Tänk så här:
kroken i Samma som fast lina tidigare.
Kroken av ett helt nytt fantastiskt sätt att kitea på.Frågorna börjar bli lite väl tekniska för mig. Titta på http://www.naishkiteboarding.com där finns två pdf filer som förklarar allt mycket bättre än vad jag kan. finns även en bra film.
-
Kan du med inställningar reglera det fasta draget från “chickenloopen”?? även under åkning??. Det verkar annars som man kan bli rätt trött i armarna om det blåser för mycket för att åka hooked in..?
-
Leachen är ju alltid inkopplad så den finns där alltid den kan du inte hooka i eller ur. Men om du krokar i kroken så tappar den sin funktion till fram linorna då tar ju öglan över och leachen blir bara en leach. Så fort du krokar ur igen så kopplas den in igen. till fram linorna alltså.
-
Eftersom du antingen hänger i leashen eller öglan så blir du aldrig trött i armarna.
-
Imorgon efter lunch kommer jag att dra till björkäng
och köra UDS och den nya Naish TT-PRO brädan.Då finns möjlighet att testa både UDS och den
nya NAISH TT-PRO brädan.(Med reservation för skitväder
/Michel -
Var där i somras väldigt bra ställe och lite djup också. Inte så himla grundt som det oftast är här nere. Skulle vara kul att höra lite om V4 an skriv gärna en liten utvärdering!
Logga in för att svara.