• Publicerad av molle73 på 27 mars, 2010 vid 21:37

Idag fick vi en rapport om kattuggleungar i Lund. Med tanke på Helsingborgsugglorna (se nedan) lät det ju inte så otroligt. Och visst stämde uppgiften. På en villatomt nära Botaniska trädgården satt fyra tillsynes välmående och cirka tre veckor gamla ungar. Räknar vi baklänges finner vi att äggen bör ha lagts omkring den 20-25 januari. Då var det vinter! Ugglor kan!

Vi ”kikas” på Näset!/ Molle

molle73 svarade 15 år sedan 5 Medlemmar · 7 Svar
  • 7 Svar
  • sourra

Medlem
    27 mars, 2010 vid 23:58

Ehhhh… Va?

• blackadder

Medlem
    28 mars, 2010 vid 08:50

Fel forum molle…

• stebe

Medlem
    28 mars, 2010 vid 10:14

Först trodde jag att det var en spravhökshona vi hade siktat, men vid en närmare titt på spillningen så tror jag snarare att det är en duvhök. Vad tror ni?

• acemattias

Medlem
    28 mars, 2010 vid 12:57

Här ser vi resultatet från en korsning mellan en arisk ornitolog och en sydlänsk häger.

122497.jpg

• acemattias

Medlem
    28 mars, 2010 vid 13:31

En stolt Rumänsk moder vädjar nu om hjälp att lokalisera fadern.

”Vi möttes en het vårnatt i fjol under en mellanlandning mellan Villshärad och Grimsholmen.
    Landade nästan på honnom där han låg och kröp i buskarna, stackarn blev mer överaskad än jag.
    Det är verkligen inte min stil men det var något speciellt med honnom så jag satt kvar och ja, det blev inte mycket vila den natten
    Vi bevittnade en fantastisk soluppgång tillsammans men plötsligt dök det upp en jättelik C formad rovfågel i bjärta färger och jag var tvungen att fly för mitt liv, vi hann inte enns ta farväl.
    Han hadde lite ljust hår, tunt grått skägg, glasögon, fräknar och luktade räv.
    Om någon tror sig veta vem det är, snälla tag kontakt, jag kommer snart att besöka ”vårt ställe”.

5623_Ugly-bird.jpg

• blackadder

Medlem
    28 mars, 2010 vid 16:42

Är det nån mer än jag som ser vem det är likt?

• molle73

Medlem
    30 mars, 2010 vid 07:10
    Blackadder;603481 wrote:
    Fel forum molle…

Eller?

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.