Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Ultimat surfsemester med barnfamilj
-
Oregistrerade wrote:Stanna på Oahu, bo billligt i lägenhet på Waikiki, laga egen mat, tag bussen för 1$ utanför hotellet ända till Kailua beach, hyr bräda på stranden av Naish. Kan förbokas så du får vad du vill ha, du kan byta rigg efter vind. Det är skitbra och lika billigt som Kanarieöarna. Du får skitbra rabatt om du bokar reguljärflyg och lägenhet via Swansons (låter töntigt, men mycket billigare än att boka på plats eller via nätet). De har billiga reserverade flygstolar som flygbolagen själva eller t ex Kilroy inte kan komma åt. Hang loose!
Låter intressant! Vad kostade din resa?
-
Kan bara hålla med om Maui!!! Var där förra våren med en 10-månaders och en 2,5-åring, funkade jättebra! Lång flygresa och vissa saker är dyra men annars kanon! Pefekt klimat för barn dessutom.
Irie Man
-
Problemet med Maui, Västindien och Brasilien är att det är väl långt för en 1-veckas resa.
Om man bara har en vecka på sig och den veckan infaller i slutet av oktober, vad finns det då för familjevänliga alternativ?
-
Oregistrerade
Gäst17 februari, 2006 vid 10:08RIP wrote:Låter intressant! Vad kostade din resa?För 5 personer: 65 papp för flyg hotell 4 dar i LA, hyrbil där 4 dar, lägenhet en vecka på waikiki. Ytterligare dagar 900:-/dygn.
-
Javisst e inte Grancanarias turist ställen särskilt vackra och visst ere skräpigt och så på en del ställen. MEN ön e nog lite större än vad ni som har skrivit vilken bajs ö det är har insett. Finns helt fantastisk natur att uptäcka om man bara kan, vill, orkar ta sig några mil bort från Pozo eller San Agusin dit ni verkar ha varit. Att vandra i vulkan bergen är ungefär som att vandra omkring i nån massive regnskog och en helt fantastisk utsikt på vissa ställen. På nordvästra delen av ön finns en hel del små fina vinodlingar som också dessa är natursköna mm. Men jag håller med om att det är en jävligt tysk och sukig ö, men den har sina ställen som sagt där det faktiskt är fint. Till de priset man betalar för att åka till grancanaria tycker jag nog att man får rätt mycke. En flygbiljett dit kostar ju fan inte mer än taxiresan till arlanda från stockholm om man har tur.
-
Jag skrev för den delen just södra Gran Canaria för det är just den biten jag inte tycker är mycket att se. Men visst, jag begav mig upp i bergen en kväll med fullmåne och ju högre upp jag kom desto läckrare var landskapet. Fast efterhand blev det rätt brant, det blev snarast nåt mellanting mellan promenad och klättring.
Logga in för att svara.