Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Ulvsundasjön – Solna, Byigt…?

• Ulvsundasjön – Solna, Byigt…?

Publicerad av musmagneten på 15 april, 2004 vid 13:52

Tja! Har precis flyttat till Huvudsta och bor hiskligt nära vattnet (Ulvsundasjön). Hur är vindarna? Har hört från vissa (dock ej surfare) att det är rejält byigt och att det ”vrider och vänder” en hel del. Nån som har hårdkokta fakta?

anonym-anvandare svarade 20 år, 11 månader sedan 4 Medlemmar · 5 Svar
  • 5 Svar
  • diil

Medlem
    15 april, 2004 vid 15:56

Jag bodde i Västra Skogen från -98 och några år framåt, hade prylarna liggande hos seglarklubben vid Huvudsta-badet 1999-2001 i brist på bil. Och du har rätt, det är byigt därnere, men om vinden kommer från rätt håll är det surfbart (typ V-VNV och O-SO funkar). Håll dig bort från kanterna där det snurrar duktigt (får ofta simma ut en bit), och OBS! drick inte vattnet (smakar Solvallabajs och utslaget öl från Carlsberg).

Sen kan man ju gippa coolt utanför promenadstråket framför Huvudsta slott. Alltid något…. cool.gif /D

• musmagneten

Medlem
    16 april, 2004 vid 07:45

Ok, som jag trodde då. Fan, utan bil är man stekt som Stockholmssurfare!

• maca

Medlem
    16 april, 2004 vid 14:44

Du förstör bara för dig själv om du ger dig ut där…
    Jag får väl fiska upp dig de dagar det blåser om du plockar ner brädan från U-sala.

/Graningekängan

• anonym-anvandare

Medlem
    16 april, 2004 vid 15:46

Det finns ju en pöl typ vid infarten till Bromma flygplats där kan du ”go big” också

• anonym-anvandare

Medlem
    16 april, 2004 vid 18:36

Jag har jobbat som seglingsinstruktör vid Sjöstugan en vecka för några år sedan. Visst kunde vinden komma och gå där! Det var en hel del snubbar med Laserjollar som brukade kappsegla där. Om du har brädda och segel som spänner över ett stort register tror jag nog att du kan få ett och annan schysst kör på Ulvsundasjön. Den andra sjön som nämndes måste vara Lillsjön. Den ”pölen” ligger nära Ulvsundaleden och har inga träd eller hus som skapar lä. Jag har även sett att det kan blåsa en del där. Det kunde vara mycket spektakulärt att vindsurfa där. Men eventuellt kan det vara naturskyddat område, så jag vet inte om det är tillåtet.
    I år har jag monterat en hållare för vattenflaska på bommen och kommer att kunna slurpa i mig en halvliter under surf.
    Jag borrade ett extrahål i hållaren och kunde använda en av de ordinarie bultarna vid främre bombeslaget.
    Jag blir lite avis på dig som nu får möjligt at tvindsurfa på hemmaplan!
    Sådant förgyller vardagen!
    Per-Arne

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Ulvsundasjön – Solna, Byigt…?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.