Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Umeå
-
Umeå
Publicerad av anonym-anvandare på 18 juli, 2002 vid 17:14Skall plugga uppe i umeå från och med hösten och undrar nu om det är värt att ta med grejerna?
//Hugo//anonym-anvandare svarade 22 år, 4 månader sedan 2 Medlemmar · 5 Svar -
5 Svar
-
Jag tror att det kan vara grymt bra surfing dar, men framst pa sommaren! Sjobrisen ar grym, da de har varmast i landet pa dagarna samtidigt som islossning i Juli, typ! Vintern ar det sakert is overallt, och skidakning ar att foredra!
/0.00008:a
-
Klart det är värt att ta med surfgrejerna! Var ute vid lillskärsudden förra fredan, räknade till 3 vågsurfare, 4 med bodyboard, 2 med kites och 2 vindsurfare, brukar dock vara 10-12 st vindsurfare där på somrarna och rippa. Blåste ca 10-12 ms, 1-5 m höga vågor, jag seglade min Naish hela dagen med fullt tryck.
Vill man ha lite info om surfställen i Umeåtrakten ska man gå in på http://www.cs.umu.se/~karhu/Sports/umesurf/index.html
Där finns en översiktskarta över de surfspots som ligger runt umeå, med en bra vindriktningsindex också, alltså vilka vindriktningar som gäller för varje ställe. Där finns även det heliga numret dvs 090-80383 som går till den oumbärliga vindmätaren som sitter ute vid lillskärsudden, den ljuger dock om riktningen, säger den nord så betyder det syd osv…
Du kommer garanterat att lära känna lite surfare här i umeå om du är med och surfar, C U out there!
-
Aloha,
Ta med grejorna så hörs vi där uppe typ den 1 September! Det kan bli grymt, det verkar vara ett gäng som är ute mycket! Du kan väl skicka ett mail till mig, så kan vi höras när det börjar närma sig.
Hoppas på en grym surfhöst!hör av dig:
forza98@yahoo.com -
kanske ska tillägga att jag också är relativt ny i Umeå. Men har haft lite kontakt med en del andra som surfar mycket i Umeå. Som sagt, det kan bli riktigt kul om vi är några som kör mycket!
Logga in för att svara.