Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › Umeå i eftermiddag/kväll
-
Umeå i eftermiddag/kväll
Publicerad av hengo på 22 april, 2007 vid 09:27…gör ett försök!
Verkar som det ska tillta
hengo svarade 17 år, 7 månader sedan 9 Medlemmar · 45 Svar -
45 Svar
-
Söndag eftermiddag
Syd, 5-9 m/s. Risk för vindar över 10 m/s: 20%
Söndag kväll
Syd, 7-11 m/s. Risk för vindar över 10 m/s: 40%
Natten till Måndag
Syd, 8-12 m/s. Risk för vindar över 10 m/s: 80%Ptjaaa att döma av prognos så vore väl det ultimata kring 5-6tiden för att sedan surfa tills det börjar bli mörkt! Så vida det inte är sjukt kallt dvs. Men en så länge blåser det inte så mycket tuyvärr, men vi ser ju.
Har 0739831860 nu ! hörs
-
flytta ner hit till oss hengo så blir det mer åka av. ska ut nu igen, dag nr5 i denna veckan
-
jag hör av mig när jag kommit hem! Kallt lär det ju vara men men…
-
Nu blåser det i alla fall i Holmsund. Frågan är bara hur mycket det blåser vid lillis.
-
mm blåste ju på ett tag där, tvärdött nu, tur man inte drog ut.. fan att det inte kan blåsa nån gång
-
Jag och ante var ut en sväng och kollade vid Lillskär och det blåste väl inte pung direkt men jag fick mig en repa iaf!
Men hör av er till veckan om det blir något! går ju att åka ända till halv 9 nu! -
har ingens telnr , kan inte alla posta här?
Veckan ser ju kass ut men man vet aldrig, kan nog fixa “Omdetblåserledigt” de flesta dagarna -
Fredrik 0704150245
Jag ska försöka komma iväg så mycket som möjligt för att det behövs mycket övning märkte jag 😉 -
Jaha, så det gick att köra. Kul! Jag antar att det var uppfriskande i vattnet. Jag kan sticka ut närsomhelst i veckan om det bara blåser på.
Simon: 070-2620991
-
……Helvete så sjukt länge sen det blåser syd över 5m/s, och inte ser det ut att bli bättre i helgen heller.. fattar inte varför det inte blev bris igår tex… schvainigt kallt i vattnet och typ 20´c ute
smhi idag ” Norra Kvarken
Först mellan syd och sydväst 7-11. Från i kväll väst eller nordväst och tillfälligt något ökande. Lokal sjöbris.”
jo tjena… först totalt vindstilla fram till 3, sen monsternordan
-
@hengo 379522 wrote:
……Helvete så sjukt länge sen det blåser syd över 5m/s, och inte ser det ut att bli bättre i helgen heller.. fattar inte varför det inte blev bris igår tex… schvainigt kallt i vattnet och typ 20´c ute
smhi idag ” Norra Kvarken
Först mellan syd och sydväst 7-11. Från i kväll väst eller nordväst och tillfälligt något ökande. Lokal sjöbris.”
jo tjena… först totalt vindstilla fram till 3, sen monsternordan
Vi hade oxå helt totalt vindstilla idag!
Kan ni inte köra wakeboard efter någon bil lr så? Där uppe i norrland kan man väl inte störa någon person, Glestbefolkat yeeah?!?! 😉
Billigt och bra!
-
Jag och Simon var idag igen och provade, gick väl bra tills att det ökade med 5 sekundmeter på en halv minut och sjukt byigt blev det oxå. Vattnet är faktiskt inget problem med när det är så här varmt i luften, idag svettades man till och med!
Logga in för att svara.