Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Umeå i eftermiddag/kväll

• hengo

Medlem
    27 april, 2007 vid 06:37

jasså där ser man.. körde ni när det blåste halvoffshore eller?

• umesimon

Medlem
    27 april, 2007 vid 07:44

Jajemen nog var det sned offshore alltid. Ganska spännande måste jag säga! Ibland föll kiten ner i luftfickorna och någon sekund senare kom det byar på 11-13m/s. Inget jag kan rekommendera… Men i början av säsongen är man ju kitekåt som få, å då var vi tvungna att testa.

• hengo

Medlem
    4 maj, 2007 vid 13:49

De va då satan… undra hur länge sedan det var det var såhär glest mellan de åkbara dagarna.

Någon som tänker vara optimistisk inför imorgon? Det lär ju inte bli någon bris heller såklart.. oavsett solsken, gud verkar ha glömt hur man gör.

“Lördag förmiddag
    Sydväst, 4-8 m/s. Risk för vindar över 10 m/s: 15%
    Lördag eftermiddag
    Sydväst, 5-9 m/s. Risk för vindar över 10 m/s: 20%

• oharris

Medlem
    4 maj, 2007 vid 18:17

ne, det är ju inte bra vind direkt.. jag kan inte imorgon, men på måndag såg det visst bra ut säger ryktet(simon)

• oharris

Medlem
    4 maj, 2007 vid 18:18

rycktet menar jag…

• umesimon

Medlem
    6 maj, 2007 vid 07:45

Jajemen grabbar, både mån och tis verkar lovande. Jag kan dra ut närsomhelst! Igår hade jag och Henning några fina timmar på vattnet. Svinkallt, men ordentligt blåsigt… På med yllevantarna och ge er ut nu umekitare!

• oharris

Medlem
    6 maj, 2007 vid 09:37

Imorgon är jag jävligt sugen på och tisdag oxå!

• hengo

Medlem
    6 maj, 2007 vid 17:38

ja det var nice igår, men lite kallt.. lär inte bli varmare i morgon!! ser ju ut att bli riktigt mycket vind, tror jag sticker ut efter 3någon gång om jag kan komma lös.. antar att jag inte blir ensam 😀

• umesimon

Medlem
    7 maj, 2007 vid 18:18

Tjena! En rapport från dagens tur till lillis. Vattnet var såklart isande och vindarna var väl inte på topp. Det gick att köra, men knappt att hoppa. Bara hoppas på starkare vind i morrn…! Jag och Fredrik drar ut efter lunch om det blåser på.

• hengo

Medlem
    7 maj, 2007 vid 20:32

ja vart tog vinden vägen? for ut vid 4 folktomt, regnigt och nästan ingen vind! 🙁

• umesimon

Medlem
    8 maj, 2007 vid 08:34

Nä, vinden dog av så vi drog hem vid 4. Hoppas att det kommer igång idag istället!

• mikhogl

Medlem
    8 maj, 2007 vid 20:14

Blev det nå åka av idag? Förmodligen blev det väl 10 m/s så fort jag lämnade lillis. :laugh: /micke 073-8330341

• hengo

Medlem
    10 maj, 2007 vid 11:17

Haha, nä. Försökte med vågsurfbräda och stor kite i två timmar, var precis att det gick att åka och med riktigt mycket koncentration ta lite höjd då och då…

Någon som ska ut och slåss med broder Väst i eftermiddag?

• mikhogl

Medlem
    10 maj, 2007 vid 11:34

jag är tokladdad men är inte v rätt byigt? borde ju bli lite halv off dessutom? Lite överkurs för mej. / Micke

• hengo

Medlem
    10 maj, 2007 vid 12:03

Nä, väst är ingen höjdare så länge det inte vrider om till VSV. Kom på att jag inte kan dra ut heller, synd. nu blir det säkert bra ös

Sida 2 av 3

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Umeå i eftermiddag/kväll

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.