Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › Umeå i eftermiddag/kväll
-
@mikhogl 382246 wrote:
jag är tokladdad men är inte v rätt byigt? borde ju bli lite halv off dessutom? Lite överkurs för mej. / Micke
Testa Fäbosand i Täftefjärden på väst och nordväst.
Simon,Henke och jag var där i höstas och det var riktigt bra, byigt men vinden har hela fjärden at ladda på så det blir inte så farligt.
Det finns en del stenar bla ett grund som var utmärkt med en vit dunk.
Inget bra nybörjar ställe men funkar och visa hänsyn till stugägarna, lämna inge skräp och parkera vettigt. -
Hemma nu??
Hoppas nu alla laddar inför 1-3m/s lördag och söndag! Helt sjukt….
-
Jag vet inte riktigt om jag vågar ge mig ut som nybörjare när vinden är uppe i dom hastigheterna. Man vill ju gärna inte vara överriggad…
-
Jaha då åkte locket på igen. hur vågade man ens tänka ordet sjöbris imorse….
-
Kanske mån och tis… Verkar hyffsat på prognosen. Jag är på att dra ut närsomhelst!
-
Mm måndag eller tisdag funkar nog för mig iaf!
bara det börjar blåsa någon ****** gång….. -
Jag jobbar till sju på måndag men drar nog ut efter det om det ser lovande ut…tisdag är jag ledig. Hoppas vi syns /micke
-
jobbar också till 5-6-7tiden imorn, men drar också ut om prognosen mot förmodan skulle stämma
-
Holmsund… gust 6.8m/s, meanwind 5,4m/s direction; blabla bla… drar och vågsurrfar först men sen så, ring om nån ska ut.. det regnar
-
Spöregn, offshore och inte en våg.. men vadå , nä , det är ju ändå rätt kul att köra bil liksom…
-
Imorgon måste det blåsa för jag är ledig, drar dit runt 12-13…sen sitter jag faen där tills det blåser. see ya!
-
Nu blåser det 7ms i Holmsund och om nu inte meterologkillarna har fått allt fel så ska det öka ordentligt senare under dagen. Jag drar ut vid 13 tiden. Ses där ute!
-
Slutar vid 5 hoppas nån är ute då fortfarande
ikväll blir rocknroll
Tisdag kväll
Mellan syd och sydväst, 11-15 m/s. Risk för vindar över 10 m/s: 99%
Logga in för att svara.