Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Umeå imorgon torsdag…
-
mikhogl;558407 wrote:yoyo! har ni nått nummer till holmsundsmätaren? eller hur funkar det nu?
http://www.pvbk.net/vader/Current_Vantage_Pro.htm
Maglu;558431 wrote:Skagsudde? Vart åker ni där?Det är väl aldrig någon som surfat där, ser ut att bara vara sten vid närmare titt på eniro. Kanske en liiiten strand ytterst på skeppsmalen? Sen ska man vara den som inte är rädd att surfa bland klippor och tycker det är kul att köra racing. Fast det kan ju bildas vågor på något av grunden kanske..
Det var massiva vågor på Salusand igår fredag, tyvärr var det rak onshore så när det blev för lite tryck så var det omöjligt att ta sig över vågorna. Dessutom var det inte direkt hoppläge. De hopp man fick var på kryssen och då åkte man rakt upp eller bakåt när man träffades av vågen. Svårt att göra några saltomotalusar där. Det blev många timmar träning i att ta sig över stundtals vansinniga vågbryt. Kul iaf!! och bra träning! 😛
-
Nä, jag har aldrig sett någon vettig möjlighet att surfa i Skeppsmalen (stället har väl fått sitt namn av någon anledning).
Har bara surfat i salusand en gång för miiinst 10-12 år sen på en pråm i lätt sjöbris. Sugen på att testa nån gång dock.
Hur är vågorna där? Blir det nåt avstånd mellan dem.
Apropå vågor…
Var med familjen i Apelviken midsommarveckan och fick 3 dagars helt makalös surf. Långt ifrån något jag varit med om tidigare. En morgon med riktig sideshore-vind och bra vågor. 2 dagar mer mer rakt på. Men det jag gillade där var just avståndet mellan vågorna, med i det närmaste plattvatten mellan.
Sjukt kul att få köra i vågor på riktigt iaf =)
Familjen hade det inte liiika 100% kul. Lite svalt o “lite” för blåsigt. Men vi var där en vecka och jag surfade bara 3 dagar för att inte bränna alla chanser till liknande semestrar i framtiden =). -
Vågorna på Salusand var väääldigt snabba och feta. Det är ju ett grymt vågsurfingspot enligt bilder och rykten, ungefär som Torö är ett fint vågsurfspot. En av de kanske två gånger jag kom ut till de riktigt stora vågorna tillsammans med herr Smjöle, blev jag mäkta imponerad. Det var lite stökigt, men det fanns helt klart någonsorts vågstruktur som gick att pejla av och tajma. Avståndet uppskattar jag till ungefär 20 m på några av de större. Någon vågsegling var det tyvärr inte tal om på den vinkeln (vad hade vi, SSO?) då det var nästan exakt rakt på.
Hoppas på Salusand mera, det var kul, lite så där lagom läskigt och utmanande!
Logga in för att svara.