Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Umeå söndag..
-
Umeå söndag..
Publicerad av lajvarn på 10 maj, 2008 vid 00:22Ser inte underbart ut men alltid något.
Var kör ni runt Umeå på V eller SV? Dvs var kommer ni köra på söndag om det är nån som ska ut? Jag kommer gå ut hursomhelst, nånstans! Ursäkta fyllelukten.kuling svarade 16 år, 9 månader sedan 7 Medlemmar · 16 Svar -
16 Svar
-
Jag kommer nog ta mig ut om det blir vind för det, vart får jag se. V-SV borde fungera på lillskärsudden, men det visar sig om och vart jag far.
-
@Johan_M 464454 wrote:
Jag kommer nog ta mig ut om det blir vind för det, vart får jag se. V-SV borde fungera på lillskärsudden, men det visar sig om och vart jag far.
ok. räkna med mig! Säg till när och var du far om du gör det!
Söndag förmiddag: S-SV 4 till 8 m/s. Mest måttlig sikt.
Söndag eftermiddag: V-NV 5 till 9 m/s. Regnskurar. God sikt.
Söndag kväll: V 8 till 12 m/s. God sikt.
Söndag natt: N-NV 11 till 15 m/s. God sikt.Säger Foreca..
-
Umeå på väst? Funkar Lillskärsudden? Hörde häromveckan att nån surfade i Österfjärden. Kanske går det här på väst?
-
prognosen framåt kvällen ser ju ganska bra ut.. blir det västligt kan man ju åka till bäcknäset och köra, någon som funderar på det? och har någon fått segla under dagen?
-
@Johan_M 464603 wrote:
Åkte du eller någon annan ut och hur blev det isf?
Jag stack till Lillskärsudden, aldrig varit där förut. Va ingen annan där, förutom lite locals som lekte i kanten.
Gick väl sådär, väldigt byigt. Försökte mest tämja mina ”nya” prylar. Fick några goa åk med 6.9an.
Pratade med en tjej där, hon sa att folk hade skräpat ner mycket där sista tiden (senaste åren?) och undrade om jag visste något om det.. Då det var första gången jag va där så hade jag såklart ingen aning. Nån annan kanske har det? Eller känner sig skyldig.
-
Hej.
Knappast några surfare eller kitare som har skräpat ner…
De som jag mött på Lillskärsudden genom åren har alltid plockat upp efter sig?!Tänk på att inte parkera ute på själva udden bortanför parkeringen/staketet -det brukar inte vara så uppskattat om jag använder ”små bokstäver” så att säga…
-
@MBO 464920 wrote:
Hej.
Knappast några surfare eller kitare som har skräpat ner…
De som jag mött på Lillskärsudden genom åren har alltid plockat upp efter sig?!Tänk på att inte parkera ute på själva udden bortanför parkeringen/staketet -det brukar inte vara så uppskattat om jag använder ”små bokstäver” så att säga…
jag har ingen aning.. kanske bara är skit som blåst iland.. handlade om plastmuggar och sånt.
Det står ju att man inte får parkera på ”vändplanen”. Råkade ställa mig där iaf, verkade lugnt så länge det inte kom för många bilar. När jag var där var det en bom kvar så det var svårt att ta sig ut på själva udden, dvs ut längre än till sista husen.
-
Söndag var nog ingen bra dag på Lillis kan jag tro. När vinden är på Västan är det inte lönt. Lillis ska du segla om det är Syd/SydVäst. Funkar på SydOst! När det blir mer mot Väst är det bara skit på Lillis. På Västan åker man till Bäcknäset.
Anders och Tomas var där och körde på söndagen och verkar haft bra surf med 5.8an. Skälv så snickra jag. Typiskt!!! -
Hej och hjärtligt ihjälkommna till umeå alla ni nya !
Det finns fina beskrivningar på var vi surfar på alla olika vindar.kort:
Bäcknäset(SV-NNV), Fäbosand (nöd NV), Lillskärsudden(O-VSV), salusand(O-SV), fårskär (SSO-SV) , örsten (NO-OSO)Lillskärsudden är en pärla som vi surfar på nåder av de bofasta.
Parkering sker mot stocken (trots skylten) för alla som inte blivit ombedda att stå eljest. Parkera toit när det är Vind, över 15grader och sol !I sommras bådade det illa då flertaler hinkplastare och silversurfare tinade fram i den 25gradiga värmen och S 16 prognos. då var det typ 40 surfbilar på vägen och mycket sura miner på stugägarna.
Skräp: Även om ni inte själva kladdat så finns det inget som säger att ni inte får ta rätt på andras skit. (i realitet betyder det att siste man tar ALLT synligt skräp oavsett vem som glömt det..(sen kan man ju skälla på idioten som glömde sin papperskaffemugg för några dagar sen senare på säsongen =))
Det är Dödssynd att parkera så att ni hindrar stugägare på deras garageinfart..Tänk på Väjningsreglerna på vattnet…den som ligger på styrbord bog har rätt till väg dvs den med vinden i höger öra har rätt till väg..turligt nog så stämmer det överens med VågVindsurfreglerna dvs utåtgående har rätt till väg.
Le och se glad ut.. och tänk på att om ni höjdar 100meter längre ut så blir det 10 ggr bättre än inne där Alla andra kör.. Alltid..Ses på vattnet.
-
Tjenare!
Söndag förmiddag: N-NO 10 till 14 m/s. God sikt.
Söndag eftermiddag: NO 9 till 13 m/s. God sikt.Säger foreca båtvädret.. Vad tror vi?
-
Skulle nog dra till Örsten om jag kunde på den prognosen. Om det blir Nordost.
-
Torsdag eftermiddag: NO 8 till 12 m/s. God sikt.
Torsdag kväll: NO 10 till 12 m/s. God sikt.ser bra ut nu igen.. behöver fortfarande vet hur man tar sig till Örsten!
Logga in för att svara.