Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Underhållstips

• mrstral

Medlem
    11 augusti, 2004 vid 19:43

…svarade jag anonymt. hmm.

• Johan!!

Gäst
    11 augusti, 2004 vid 21:10

Grejerna kommer nog tyvärr inte att hålla längre om du tvättar av dom.
    Att lägga seglet i solen för att få det torka är inte heller en så bra ide.

När jag ser över min utrustning brukar jag bara se till att alla skruvar på bom och mastfot är ordentligt åtdragna, kolla också så att inget börjar ge sig.
    Sedan är det riktigt grymmt att spraya lite silicon på bom, förlängare och mast. Då löper bommen finfint och masten glider lätt in i luffen. Prova!

/Johan

• anonym-anvandare

Medlem
    12 augusti, 2004 vid 07:37

Appropå Tequila och salt, läste ja om Dave White (speedåkare) variant av Tequila som heter “Tequila Suicide”.

Man drar i sig saltet genom näsan, pressar citronen i ögonen och sveper Tequilan, Han skulle dock bräcka polarna och sniffa in peppar i stället, vilket han ångrade…

Känns som denna tråd har nu fått en annan riktning än va som var tänkt, beklagar.

• mrstral

Medlem
    12 augusti, 2004 vid 15:33

Att inte lämna grejerna i solen för länge kan jag förstå, men att de skulle må sämre av att bli rengjorda emellanåt har jag svårt att tro, eller?

Och salt i näsan får jag nog av när jag är utomlands och badar, så nej tack wink.gif
    Tacka vet jag chilinötter när man däckat på fyllan, till vännernas stora glädje *s*

• the_novice

Medlem
    14 augusti, 2004 vid 20:02

Lime funkar tydligen på monofilmen också, se förklaring här; http://www.star-board.com/forum/starbulletin/read.asp?ID=3541&t=8%2F13%2F2004+11%3A43%3A43+AM

• vinta_kestrel

Medlem
    17 augusti, 2004 vid 06:48

Annars har jag en bekant som gjorde motsvarande Tequila Suicide, men hällde tequilan i tårkanalen. Först visade han dock Cocainquila – sniffade tequilan från en sked. Nyttan vettihelsike, men han blev inte nykter i alla fall. Det svider att sniffa tequila förresten… wink.gif

Sida 2 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Underhållstips

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.