Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Undersökning – skolarbete produktutveckling kite

• _sofia_

Medlem
    2 april, 2009 vid 17:47

1. Jag skulle vilja äga endast en kite som man kunde reglera såpass bra att den funkar fint i både lite som mycket vind (5-20 m/s). Rätt tryck hela tiden.

2. Smart funktion som löser problemet när kiten har inverterat. Någon funktion på bommen.

3. Alternativ för att ”fästa” kiten när den ligger på stranden än att man lägger bräda på och hundkrok.

• jakobb

Medlem
    2 april, 2009 vid 18:06
    Eddie;538460 wrote:
    1.) Bära är helt klart jobbigast.

pff ni anar inte hur bordskämda ni kitare är när det gäller bärande

• oddma

Medlem
    2 april, 2009 vid 18:58

1 ) Trassliga linor 🙁 som jag alltid lyckas få:P
    2 ) Knyter upp

• skotten

Medlem
    2 april, 2009 vid 21:41

opening and closing valves… Sand in the bladder… night kiting… my bar isnt heated in the winter… no radar thing in my kite like they have in ski jackets.. the pump flying off when I pump too hard…. depower straps… no HUD displaying windspeed/direction/waterspeed/power in kite…. SELF LANDING TECHNOLOGY (in high wind)….

theres a few things to work on.

• smaskens

Medlem
    3 april, 2009 vid 08:02

@skotten 538608 wrote:

Sand in the bladder…

sand?
    Jag har fanimej saltkristaller i bladdern.
    När jag lagade punkteringen såg jag det.
    Misstänker att det kan gnaga hål i bladdern. Saltkristaller är
    stygga mot det mesta som segel och tampar…

När jag har köpt hus skall jag ta och tanka på ett par liter vatten och skölja.

• nordlund

Medlem
    6 april, 2009 vid 17:55

Jättestort tack för alla era kommentarer!
    Roboten skulle jag också vilja ha 😉

• hengo

Medlem
    6 april, 2009 vid 21:35

1. bära allt
    2. knyter loss

• djevulen

Medlem
    6 april, 2009 vid 21:41

ett riktigt bra ”självstart/självlandning”hade inte varit fel
    iofs så funkar det rätt bra med en hundkrok men e det riktigt byigt eller mycket vind så e det lite lurigt å landa trasan

Sida 3 av 3

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Undersökning – skolarbete produktutveckling kite

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.