Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › Underställ under våtdräkt = varmare eller kallare?
-
Underställ under våtdräkt = varmare eller kallare?
regfellow svarade 14 år sedan 16 Medlemmar · 27 Svar
-
skotten;639827 wrote:what the f?ck is goin on? buy real stuff instead
the metalite reflects bodyheat, to hell with the soggy wool crap, ever wondered why sheep dont swim?
Dude, sheep lives outside in rain and snow.
Wool is more high-tech than anything man made will ever be. -
acemattias
ord!Våra grejer är ju bara halvtaskiga kopior på det som naturen fixat fram under ett antal miljoner år.
Ull har använts av sjömän i evigheter för att det är grymt på att hålla värmen även när det är blött. -
Biltema har allt utom bilar 😉
http://www.biltema.se/sv/Verktyg/Arbetsklader-och-Skyddsutrustning/Konfektion/Understall-merino/ -
AxelH;639825 wrote:Jag kör bara med ullsockar än så länge. Hur gött som helst. Annars ramlar ju tårna av. Hade varit gött med ett par tunna ullvantar kanske. Så man slipper ha så tjocka handskar.
Låter gött med ullsockar! Tips på var man kan skaffa det?
Hur är det med grepp i skorna, är det samma trots sockarna?
Jag har “split toe”, dvs en “vägg” mellan stortå och nästa tå, hur löser man det med sockarna (klippa sönder dom vid stortån?) -
pjoter;639838 wrote:acemattias
ord!Våra grejer är ju bara halvtaskiga kopior på det som naturen fixat fram under ett antal miljoner år.
Ull har använts av sjömän i evigheter för att det är grymt på att hålla värmen även när det är blött.aaah thats why survival experts carry sheepskins with them instead of those shiny blankets and synthetic sleeping bags.. haha silly me.
isnt a live sheep warmer than the wool by itself?.. shove one down your drysuit and everything is awesome!… who knows pjot, maybe you even get lucky as well as enjoying that feeling of wet wool against your skin..
red text disclamer.
-
skotten;639886 wrote:aaah thats why survival experts carry sheepskins with them instead of those shiny blankets and synthetic sleeping bags.. haha silly me.
isnt a live sheep warmer than the wool by itself?.. shove one down your drysuit and everything is awesome!… who knows pjot, maybe you even get lucky as well as enjoying that feeling of wet wool against your skin..
red text disclamer.
Survival experts stay dry, we dont.
Its no coincidence that perhaps the best wetsuit on the market (Patagoina) is lined with wool on the inside. -
[ame=”http://www.youtube.com/watch?v=umhztMgkMJQ”]YouTube – npower Wallace & Gromit Sheep TV Advert[/ame]
-
Vad har det blivigt av Sourra mastergooglaren?
http://www.patagonia.com/us/product/detail/shop_landing.jsp?OPTION=WETSUITS_LANDINGSaxat fran deras website:
¨First we tried lining a suit with the Regulator® insulation we use in our alpine clothing, but the polyester absorbed water and turned heavy and cold. So we looked to what divers, sailors and fishermen had been using all these years to stay warm in and on the ocean. Wool. ¨ -
haha to easy… if wool is so awesome, why cant I put it in water to wash it?
-
De nya ull underställen går att maskintvätta i vanligt vatten… dock tyckte jag att det var någon som sa att de inte kliar längra… fel fel fel… provade det finaste och mjukaste 150g tröjan och de klia åt bara helvete… jag får nöja mig med plast…
Logga in för att svara.