Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing undrande i köptagen

• undrande i köptagen

Publicerad av anonym-anvandare på 7 september, 2001 vid 09:21

e det att rekommedera att köpa en Bic Astro Rock om man e nybörjare….har aldrig seglat funboard innan…bara bräda med centerbord….e den lätt att lära sig på och går det att utvecklas på den ??.

Undrande i köptagen

anonym-anvandare svarade 23 år, 2 månader sedan 5 Medlemmar · 8 Svar
  • 8 Svar
  • larry

Medlem
    7 september, 2001 vid 09:54

Den brädan kommer nog att passa dig som handsken. Perfekt första funboard. Förmodligen bra pris också.

• frank

Medlem
    7 september, 2001 vid 10:00

har en Astro rock till salu, komplett med rigg och allt. om du är intresserad

• anonym-anvandare

Medlem
    7 september, 2001 vid 10:14

ge mig info.
    Var finns den ?
    Vad e det för utrustning till (segel, storlek, bom osv)
    Vad koster den ?

Undrande i köptagen

• mexi_

Medlem
    7 september, 2001 vid 10:55

Astron är en kanonbra första funboard. Problemet med denna och andra Bic-brädor är halkskyddet. Jag har provat de flesta knep med de fungerar halvdåligt.

Dojjor fungerar hyfsat.

No pain no gain wink.gif

• anonym-anvandare

Medlem
    7 september, 2001 vid 11:07

Om du inte sitter på en budget i tusenkronorsklassen tycker jag du ska satsa på en begagnad formula bräda. Lättare och snabbare. Dessutom är det definitivt roligare att segla en modern Formula än en Astro…

• k-p

Medlem
    7 september, 2001 vid 11:10

Du kommer att lära dig mkt fortare med en modernare bräda med mer volym. Om du vill ha bic så är ju deras Techno 283 redan en legend för nybörjare/medelgoda surfare… Men den är ju lite dyrare. Du kanske kan hitta en techno för 4000:-
    För en astro skall du inte ge mer än 1100:- Kolla så att fenan sitter tight i boxen så det inte glappar för mkt. Det är en vanlig åkomma på gamla brädor, det går iofs att fixa med tunna remsor av utskuren öl burk!

Lycka till!

• frank

Medlem
    7 september, 2001 vid 11:11

finns i jönköping, ett 6.2 segel och passande mast och bom. pris ca 2300 för hela kitet.

• anonym-anvandare

Medlem
    7 september, 2001 vid 11:28

Tack för alla synpunkter….jag tror nog att jag går på en astro rock…ingen ideé att lägga en massa pengar om man inte vet om det e så kul som alla verkar tycka.

En lite mindre undrande i köptagen

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing undrande i köptagen

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.