Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › undrande i köptagen
-
undrande i köptagen
Publicerad av anonym-anvandare på 7 september, 2001 vid 09:21e det att rekommedera att köpa en Bic Astro Rock om man e nybörjare….har aldrig seglat funboard innan…bara bräda med centerbord….e den lätt att lära sig på och går det att utvecklas på den ??.
Undrande i köptagen
anonym-anvandare svarade 23 år, 2 månader sedan 5 Medlemmar · 8 Svar -
8 Svar
-
Den brädan kommer nog att passa dig som handsken. Perfekt första funboard. Förmodligen bra pris också.
-
har en Astro rock till salu, komplett med rigg och allt. om du är intresserad
-
ge mig info.
Var finns den ?
Vad e det för utrustning till (segel, storlek, bom osv)
Vad koster den ?Undrande i köptagen
-
Astron är en kanonbra första funboard. Problemet med denna och andra Bic-brädor är halkskyddet. Jag har provat de flesta knep med de fungerar halvdåligt.
Dojjor fungerar hyfsat.
No pain no gain
-
Om du inte sitter på en budget i tusenkronorsklassen tycker jag du ska satsa på en begagnad formula bräda. Lättare och snabbare. Dessutom är det definitivt roligare att segla en modern Formula än en Astro…
-
Du kommer att lära dig mkt fortare med en modernare bräda med mer volym. Om du vill ha bic så är ju deras Techno 283 redan en legend för nybörjare/medelgoda surfare… Men den är ju lite dyrare. Du kanske kan hitta en techno för 4000:-
För en astro skall du inte ge mer än 1100:- Kolla så att fenan sitter tight i boxen så det inte glappar för mkt. Det är en vanlig åkomma på gamla brädor, det går iofs att fixa med tunna remsor av utskuren öl burk!Lycka till!
-
finns i jönköping, ett 6.2 segel och passande mast och bom. pris ca 2300 för hela kitet.
-
Tack för alla synpunkter….jag tror nog att jag går på en astro rock…ingen ideé att lägga en massa pengar om man inte vet om det e så kul som alla verkar tycka.
En lite mindre undrande i köptagen
Logga in för att svara.