Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Upp till kamp mot svengelskan!

• anonym-anvandare

Medlem
    25 december, 2002 vid 20:21

controllbar = baaar!

• mav

Medlem
    25 december, 2002 vid 20:35

jag håller med er som inte lägger så stor vikt på uttalet av kitesurfing orden så länge som man förstår varann, men känner att när tillfället är givet ska man ta det i akt:

kitesurfing märket Naish uttalas inte nash utan naish , som ordet nej fast med sh på slutet. allstå Naish uttalas nejsh.

Mvh.

Erik.

• mav

Medlem
    25 december, 2002 vid 20:37

Wake behöver inte betyda vakna utan kan också betyda svallvåg.

• anonym-anvandare

Medlem
    25 december, 2002 vid 21:37

Chickenloop Måste ju bli kycklingögla? Undrar var den sitter på en kyckling?? grin.gif

• hengo

Medlem
    25 december, 2002 vid 23:00

FYYY vilken onödigt tråd! klart att det skall vara svenskengelska?! om inte, ge mig en vättig anledning!

• anonym-anvandare

Medlem
    26 december, 2002 vid 12:08

vilken debatt….. ¤djup suck¤ fan. jag tror det är fler än jag som behöver lite kite-terapi. blir juh spyksjuk snart..

• anonym-anvandare

Medlem
    26 december, 2002 vid 13:39

Kanske bra att vi lär oss svenska istället, bara din egen insändare innehåller X antal stavfel, meningsfel, ingen koll på stor och liten bokstav. Och alla dessa fel på en enda rad. Så varför inte lägga undan svengelskan och lära oss ordentligt vårt modersmål.

• anonym-anvandare

Medlem
    26 december, 2002 vid 14:44

vadårå? svenskelska regerar! cool.gif

• mav

Medlem
    26 december, 2002 vid 14:59

chicken loopen heter just chicken för man är en chicken om man använder den, chicken = fegis. Alltså fegis loopen om man vill använda vårt kära modersmål korrekt.

mvh

erik tongue.gif

• oscar

Medlem
    26 december, 2002 vid 16:04

Vaken = Awake inte wake…

• styret

Medlem
    28 december, 2002 vid 18:32

vakna upp=wake up, inte vakna som vaken i plural.
    fast i det här avseendet är det nog svallvåg som syftas iallafall.

• sirgomez

Medlem
    2 januari, 2003 vid 07:17

har ni tråkigt eller är det bara allmänt hjärnkramp?
    har ni problem med språket? om ni förstår varan’ så har ni ju ingen problem, eller? Vad ska vi invandrare tyka om er om ni håller på med sånna diskussioner?
    Grattis till den tråden och ETT GOTT NYTT ÅR till er alla.

• anonym-anvandare

Medlem
    2 januari, 2003 vid 10:59

Borde inte du föregå med gott exempel?

Wicked= Ond, elak, ondskefull, gudlös, orättfärding, Illvillig eller stygg kanske?

Det är bara välja! laugh.gif

• sirgomez

Medlem
    2 januari, 2003 vid 12:14

jag har ju inte varit så länge i Sverige – bara 2,5 år. så jag är nöjd om det funkar som det gör. wink.gif

• anonym-anvandare

Medlem
    2 januari, 2003 vid 17:49

Svar till:

Borde inte du föregå med gott exempel?

Wicked= Ond, elak, ondskefull, gudlös, orättfärding, Illvillig eller stygg kanske?

Det är bara välja!

[/ QUOTE ]

Aj fan mitt mellan benen crazy.gif, tänkte inte på det. Ok jag byter till Bengt-Göran!

Och vadå fegisöglan, de e väl inte fegt med fegisöglan. De e ju jobbigt utan den. Borde den då inte heta latmasköglan lr latöglan?

Sida 2 av 3

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Upp till kamp mot svengelskan!

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.