Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Uppgradering-volymminskning

Taggad: ,

• Uppgradering-volymminskning

Publicerad av sirjohnirie på 23 september, 2002 vid 23:17

Jag går i dagliga tankar om att köpa mej en begagnad Starboard freestyle bräda för medel/hårdvinds bruk i skärgårdstrakten samt för lite mer upphetsande surf på resor (mycket hopp & vågridning inblandat) i årsmod 99-2002, och nu undrar jag om någon av er kära konfmedlemmar ute i höstmusten har någon erfarenhet av någon av dessa åk? Och då hade jag främst SB FreeSEX 97l, SB Carve 99l samt 97 litersfishen i tanke. Andra förslag på liknande brädor och volymer e givetvis oxå välkomna om ni har ngt trevligt att rekommendera för en 75 pannors snubbe.

Detta sker dock inte förrän spargrisen tagit sej ur sin sommar-anorexi efter “fröjderesan” me bussen.(för er som inte vet så pajjade bussen ganska ofta och vi vart strandrobbade i lökken av nåra stråtrövare som snodde telefoner, favvojeans, kreditkort, minidiscs och KREDITKORT.. Jag var en av dom som inte vart av med kreditkortet och fick betala allt och därav min spargis åkommor) nåja..

Det börjar lukta lite nu när man i höststormarna börjar bli skitsugen på att pröva spinloopen har en 135 liters fläsk-techno under fötterna.. crazy.gif (hade tom pulsat på mig både huva å hjälm igår i förhoppning om det perfekta choppet/båtsvallet, fast vinden följde hopplöst Dr.Masse´s alla teorier å var helt enkelt skum. dvs spårlöst försvann..) confused.gif

Bigup till alla tappra höstsurfare därute, snart kan vi rigga på isflaken nu när vi fått fina tips och rekomendationer på beklädnadsfronten wink.gif

/johan

ps. fläsk-technon (som för övrigt är kanon) ser ni liggandes framför bussen med nydingad nos efter första höstvindens bravader på stora värtan, råkar nån sitta inne på en schysst nosskyddslösning för kexiga trubbnosar så är det oxå varmt väkommet ds.

calle_b svarade 22 år, 1 månad sedan 3 Medlemmar · 4 Svar
  • 4 Svar
  • andrew

Medlem
    29 september, 2002 vid 15:23

Hola compadre!!!!

Nyreggad och frustrerad över att va här när det blåser fett!!!! kolla vindkartorna för umeå… Va just på en promenad till vattnet och det blåser 5,7!!!!

Snygg bild du lagt upp… förresten, kolla in challenger sails, högst upp i mitten av sidan, där hitta ja en fin bräda till dig, Naish supercross 257

Supercross 257
    Volym 94 liter
    Längd 257 cm
    Bredd 56.7 cm
    Fenbox Powerbox
    Fena Supercross 26 cm

Hel mysig för dig tror ja… crazy.gif

Hadet bäst och vi ses månd, kväll!

• calle_b

Medlem
    29 september, 2002 vid 15:54

Fan nu e juh hela gänget samlat i tråden! grin.gif
    jotack….Här skulle det kanske gått me 7.5 och sån´t nere i Local Beach/Täckaudden(skoj)….Dock mer vid Åkersberga gissar jag ordentligt på efter som det blåste V.

Ha d nice o kramas ordentligt;)

Tjosvej! Ses imorrn. cool.gif

• andrew

Medlem
    29 september, 2002 vid 17:02

Ahaa! Halloj på rej!! Som sagt, hela gänget samlat… Tittade du på brädan? Va tror du om en Naish bräda åt vår Johan? wink.gif

Kollade in hela lilla sjön medans vi promenerade runt och jag blev hela tiden plågad av massiva byar som drog ned en massa gula höst-löv i vattnet… MER VIND!!!!!! Hoppas att det kommer nåra rejäla höst-stormar snart, annars så blir nog den här sommarn den värsta på länge…. iallafall för oss vind-kåta! cool.gif

Proud member of “The no work team”

• calle_b

Medlem
    5 oktober, 2002 vid 19:28

Lyckats med bilden ser jag! Måste nog säga att den knäcker min, hehe.

Brädan ser ut att bli kalas! Nu drar det i träden och knakar i fogarna så vind är det. Om det håller i sej och min baksmälla försvinner så kan det bli bra imorrn, söndag.
    Nu e jag så trött att hela skärmen kryper… 1.5 h sömn är helt enkelt för lite….. smirk.gif

Tjong i balongen

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Uppgradering-volymminskning

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.