Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Uppsala är på G.

  • Uppsala är på G.

    Publicerad av surfen på 11 april, 2005 vid 14:59

    Isen har släppt på Ekoln. Fick 1½ timme på vattnet med 5,4m² segel fullt drag hela tiden. Lite is när man gick ut 10-15m men när man kom in var det borta. Premiären avklarad skönt, SOL vind från väst 12° i luften.
    Inga rekord idag, bäst att börja lite lungt. Men en sak är säker satan vilket drag det är i North Nautral ett mycket skönt segel kan jag säga fast det är första turen med det grin.gif

    musmagneten svarade 19 år, 5 månader sedan 6 Medlemmar · 11 Svar
  • 11 Svar
  • smurff

    Medlem
    11 april, 2005 vid 19:24

    Japp HBG e oxå på g. Isfritt har det varit de senaste 5 åren vad jag minns grin.gif
    Ja du har väl alltid varit hyfsat svag för North? smile.gif
    Köpte ju North Rave av dig. gött segel förövrigt, lite för bra drag faktist ibland i det seglet grin.gif

    Hade premiär i onsdags 6.9-bra drag rejsade lite med en polare dock var här mulet så det mojjna snabbt på kvällningen. Idag var en superb dag 15-16 C i luften, sol och go jämn grundvind 7-8m/s från SV vridande till V kunde valt 6.9 för lite easyriding eller 8.0 för dragracing. Istället blev det återbesök med mamma/pappa grupp på Mödravården och besök på uteservring i hamnen visst var det skönt och trevligt men mina surfnerver…. aj aj aj blev allt lite hoppig i benen. tongue.gif

  • johan_m

    Medlem
    11 april, 2005 vid 19:28

    Har också ett natural som jag köpte ifjor och har använt ett tiotal gånger. Fruktansvärd nöjd me de seglet, skulle inte tveka på att köra hela linjen i natural, om jag nu skulle ha råd att köpa en hel linje dvs.

  • smurff

    Medlem
    11 april, 2005 vid 19:40

    Är rätt nyfiken på NP SABER verkar vara kalas segel. Skall upp till varberget och kolla om SP´s surfcenter hyr ut dem senare i vår eller sommar.

  • surfen

    Medlem
    11 april, 2005 vid 21:04

    Ja jag gillar North för dess hållbarhet.
    Men som mitt största kör jag ett NP Diablo 6,9m² från 03 ett segel som är otroligt stabilt i vindbyarna men det kräver en toppstyv mast annars känns det tamt.

    Men i år är det tänkt att NORTH Natural 5,4 och 6,2m² med viper75 mast ska bli mina nya plattvattensegel, med massor av drag i skothanden. Ååååå vad trött jag blir på den här prylsporten grin.gif Men gissa om jag har roligt.

    Mina barn är ju 21 och 23 så dom är självgående, utom när dom ska ha mat och pengar, då men först då är man världens bästa FAR grin.gif Skämt.. dom kör sina race med sina polare och jag kör mitt RACE.

    Kör du med RAVEN än?

  • musmagneten

    Medlem
    12 april, 2005 vid 07:03

    Skönt att höra Surfen, men har du inget jobb att sköta? En annan blir ju lite avis…

  • poppo

    Medlem
    12 april, 2005 vid 07:19

    Även jag har noterat att isen till slut gav med sig, snart blir det Freestyle-ladd på Ekoln igen! smile.gif

  • anonym-anvandare

    Medlem
    12 april, 2005 vid 09:25

    Nej, jag sålde tyvärr Raven i sept förra året och köpte Simmer X-over-03 4.7 5.3 hade redan 5.7a:an och 4.2 Onshore. Som du själv säger imponerande kvalite på sömmar och film. Det ser nog likadant ut om tre år. Hade nog gärna haft det kvar(raven) men man kan ju inte ha hur många prylar som helst. Är inte riktigt överens med trimmet på X-overn, måste säga att vts-timmet på North är en bra hjälp att komma ihåg hur man drog i nedhal/uthal senast.
    Har oxå kollat på North Natural 03/04 6.2 men valet föll av någon anledning på Loft Lip FreeWave 6.0-03. Funkar nästan som ett litet slalom segel ibland beroende på trimm trots att det är vågorienterat.
    Får se om det blir nåt åka av i e.m DMI “lovar” SV 8-11 från 14:00 grin.gif

  • smurff

    Medlem
    12 april, 2005 vid 09:26

    fattar inte hur jag blev utloggad!? confused.gif

  • surfen

    Medlem
    12 april, 2005 vid 10:44

    Var ner i dag och och körde med Natural 6,2m² i en timme ungefär känns smutt det också, tappar lite med fart mellan vindhålen men annars helt OK.

  • surfen

    Medlem
    12 april, 2005 vid 10:45

    Surfa först jobba sen….. wink.gif

  • musmagneten

    Medlem
    12 april, 2005 vid 13:42

    Sånt jobb vill jag också ha…

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Uppsala är på G.

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.