-
Uppsaladopp med Goya Eclipse 5,7
Obs, plattvatten och byigt – riktigt risiga förhållanden!
Kunde ändå inte motstå en liten tur i hemmaviken (Alnäs, Ekoln, södra Uppsala) då jag precis fått hem mina nya segel. Vinden hade tyvärr inte riktigt kommit igång men jag planade kanske hälften av tiden med Goya One 85.
Riggade på en simmer sc-rdm 430 från -06 i brist på annat, seglet stod dock riktigt bra på den (i boardseekertestet kunde man ju läsa att simmer eller ezzy var bra alternativmaster). I övrigt är det ett rejält lyft i 2010:rna – premiumkänsla de luxe på material, detaljer, sömmar och design.
Jag kom aldrig överens med föregångaren W3D som var för kraftfullt och styvt för min smak, har mest seglat Guru som jag älskar. Därför blev det Guru i de mindre storlekarna även denna gång och Eclipse 5,7 som största “allroundsegel”.
Väl på vattnet kändes det KANON, grymt balanserat, bra drag utan att bli klumpigt. Nu vart det bara lägre registret eftersom vinden var trött, men
SHIT vad skönt det var att komma ut på brädan en sväng!Hösten i Svealand har ju inte direkt levererat, men nu mår jag bra en stund igen. Tack!
ps. vågar man hoppas på riktigt test, helst i vågor snart…?
Logga in för att svara.