Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › Urkrokat is da shit! :O)
-
Urkrokat is da shit! :O)
Publicerad av gadget på 16 augusti, 2007 vid 19:34Frågan är bara hur man gör frontloop!
Backloop får man kraften automatiskt när man kantar och poppar!
Någon som har något bra tips?johanw svarade 17 år, 7 månader sedan 7 Medlemmar · 13 Svar -
13 Svar
-
menar du downloop?? isåfall e det typ samma sak kanta som bara fan.. och popppa när draget från kiten kommer!
-
gör som i S-bend när man poppar innan man gör rotationen. fast gör loopen efter poppen. se till att falla av ordentligt i landningen för det är lätt att åka ifrån draken i landningen annars!
-
Jag får väl smygtitta på ”The Complete Kitesurfing Guide”.
Denna fantastiska film med board-offs, mutanter och gud vet allt! -
Nej ingen kiteloop alls!
Frontloop eller frontroll som viss kallar det! 😉 -
http://www.surfzone.se/forum/showthread.php?t=51077&highlight=frontroll
visserligen inte förurkrokat men ändå. nu fixar jag äntligen frontroll men jag tycker att det kräver mer vind än backroll antar att det är likadant när man gör det urkrokat?
-
Jag får väl göra ett tappert försök nästa gång!
Tack för tipsen! -
Om du initierar rotationen med överkroppen istället för med brädan så är frontrollen like enkel som backrollen, pluss att du också får bättre balans i luften.
Om kroppen är i linje med linorna och därmed din tyngdpunkt rakt under kiten krävs nästan ingen kraftansträngning alls för att göra en rotation, bara en lätt liten ”knyck” med bommen.
-
Hmmm… jag vet inte men det känns som att när man poppar så lägger man kraften bakåt och därmed blir backloop mer naturligt, eller?
-
Jo, helt klart, så länge man initierar rotationen med brädan.
Men testa och poppa rak upp ur vattnet och inte förrän du kommit upp i luften startar du rotationen genom att vrida huvudet och axlarna åt det hållet du skall, sen följer resten av kroppen med av sig själv. När du väl fått in den tekniken kommer frontrollen kännas lika lätt som backrollen.Testa med att ha kiten ganska högt i början så får du lite mer tid.
-
@SkånePaul 406181 wrote:
Du menar frontkiteloop?
trode oxå de va en kiteloop han menade
Logga in för att svara.