Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › URL proofboards?
-
URL proofboards?
Publicerad av soulandradical på 26 augusti, 2005 vid 07:05Någon som har länken till proofboards?
Hoppas att ni alla fick en bra session igår. Missade den själv pga det enda bokade mötet denna veckan var just när det blåste, suck!
voodoo svarade 19 år, 3 månader sedan 7 Medlemmar · 13 Svar -
13 Svar
-
tack, testade nog med ett s på slutet och det funkade ju inte
-
Fast det är väl gamla brädor, jag tror dom nya ligger under Thommens sida, se länk:
http://www.thommen1.com/proof/Wave 81 ser grym ut!
Irie Man
-
Jag är precis tillbakakommen från GC och jag fick en rundtur på proof-fabriken. Custombrädorna verkar vara riktigt bra och tåliga brädor. Sandwichen läggs på i två omgångar för att täcka alla ytor på brädan till skillnad från produktionsbrädor där sanwichen läggs på i en omgång och kanterna på brädan fylls igen med filler. Ca 30 timmars arbete läggs ner på varje bräda. (T1 brädorna tillverkas på AHD fabriken i Tunisien.) Custombrädorna ligger på 1300euro i GC och 1600euro om du skall ha den skickad till dig!
Bilden är en genomskärning av Örjan Jensens egen bräda. Spana in planchen bakom… -
Gamla brädor på hemsidan? Nej, Proof uppdaterar hela tiden sina shaper på de 3 våglinjerna. Måtten ändras minst en gång i halvåret har jag sett. Så shaperna är minst ett halvår före (om man nu tror på att de ligger långt framme vill säga) många serieproducerade märken.Och hållbara är de kända för.
/Magnus -
Jo, men det är väl brädorna under Thommen-sidan som gäller, inte ProofBoards eller? Dom under ProofBoard har sett ut så där jättelänge.
Irie Man
-
Ja, lackering är i stort den samma men SHAPERNA är HELT olika de som funntis tidigare. Alla brädor är kortare och bredare generellt, precis som den rådande modetrenden just nu. Och T1 är ett annat märke med Thommen som shaper, inte Carlos Soza.Och Proof byggs som custom vilket inte T1 gör vad jag vet.
/Magnus -
Fast det är Sosa som gör brädorna som ligger uppe under Thommen-sidan också, kolla länk som jag postade förut:
http://www.thommen1.com/proof/Det är väl Wave 89 som Dunken använder t ex, den som ligger under ovanstående sida.
Irie Man
-
Carlos Sosa är shaper för proofbrädorna som är custombrädor. T1 är serieproducerade brädor som skall vara Proofs serieproducerade brädor. All reklamation för T1 går genom Örjan och han har fått in en reklamation än så länge där fenboxen var gått sönder. Det säger en hel del om kvaliteten på brädorna, tycker jag. Designen är tuvärr inte speciellt spännande!
Bilden: Rakt fram målarrummet samt färdiga proof brädor. Längst ner i högra hörnet. T! brädor som precis kommit in till fabriken skickade från Tunisien! -
T1 och Proofs serietillverkade brädor är 2 helt skillda saker!
T1 är designade av Thommen och inte av Soza! -
Men om ni kollar på länken ovan så står det ju att Sosa har designat brädorna, “…from the hands of Carlos Sosa…”!!?? Är det falsk marknadsföring då eller!!?? Inte för att Sosa skulle vara hetare än Thommen eller nå’t men ändå.
Irie Man
-
det är ju det jag säger Soza shapar Proof och Thommen T1!
De serietillverkade Proofbrädorna har samma shape som några av custombrädorna!
Logga in för att svara.