Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing usa storlekar?

• usa storlekar?

Publicerad av ninoh på 24 april, 2012 vid 20:48

Tänkte beställa bindningar men har inte 100 koll på usa jämfört med europa storlekar.. Jag har 42,5 och har tidigare kört på 9,5 vilket motsvaratvarandra och fungerat bra. nu har jag hittat vissa tabeller som säger att 9,5 motsvarar 43,5, är det någon som har koll? tänkte köra på strl 9-10.

tacksam för lite hjälp.

nicolai svarade 12 år, 10 månader sedan 5 Medlemmar · 4 Svar
  • 4 Svar
  • jenselias

Medlem
    24 april, 2012 vid 21:21

Jag har 43,5 och i engelsk storlek är det 9,5 och US 10,5 …tror jag …rätt säkert. I så fall skulle US 9-10 va perfekt för dig.

Det där med att ”hjälpa” dig att få storlekarna rätt känns inte helt hederligt. Om du litar blint på mig och det sedan inte stämmer känns inget bra. Åtminstone inte om jag får reda på det, vilket jag lär få senast på nästa kitepub. :/

• sala

Medlem
    25 april, 2012 vid 10:56

9-10 tippar jag också på för dig! Jag rekommenderar alltid att man bör prova först om man vill att de ska sitta riktigt ordentlig! Många märken har till iår bestämt sig för att göra bootsen tightare framme vid tårna vilket har gjort storleks djungeln värre, men det är en smaksak om man vill vifta på dem!

• dadil

Medlem
    26 april, 2012 vid 10:54

ja, du är rätt ute men du måste ju ända prova eller chansa och ev skicka tillbaka och byta… översättningarna mellan skalorna skiljer ibland från märke till märke för att underlätta ytterligare. Är det LF du ska ha så kan du ju prova mina 10-11 som referens… (normalt har jag 43-44, men behövde gå upp lite i dessa)

• nicolai

Medlem
    26 april, 2012 vid 20:01

LF har bootsen blivit lite kortare i år
    2012 är 8-9=41-42, 9-10=42-43, 10-11=43-44, 11-12=45-46 Storlekerna passar alltså till det euro mått du har.

2011 var dom lite längre och man kunne gå ner en storlek.
    Jag har 10,5 us (ca43,5). och har 10-11 på 2012 lf.
    2011 kunne jag ha båda 8-9 och 9-10.

Hoppas du fattar.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing usa storlekar?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.