Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Ut i Stockholm?

• Ut i Stockholm?

Publicerad av jojosurf på 8 april, 2004 vid 07:02

Någon som ska ut på vattnet över påsken?. var i såfall?
    Vinden verkar inte så lovande som det är vid västkusten. frown.gif

Ni västarna kan väl skicka lite vind grin.gif

/Jojo cool.gif

zim svarade 20 år, 10 månader sedan 9 Medlemmar · 28 Svar
  • 28 Svar
  • zim

Medlem
    8 april, 2004 vid 09:50

Om det blir lite sol tror jag det blir fituna!, enligt vindguru skall det vara syd syd væst och sen lite sjøbris på det. laugh.gif

• jojosurf

Medlem
    8 april, 2004 vid 14:42

Vilken dag var det isåfall?.

Jojo cool.gif

• bopung

Medlem
    8 april, 2004 vid 17:45

långsurffredag, påskaftonsurflördag plus eventuellt annandagssurfmåndag. Skall hålla mig i närheten av fituna hela påsken.

• zim

Medlem
    9 april, 2004 vid 09:07

Nu åker man till Fituna och hoppas på sjöbris!!! Annars blir det en Lååååångfredag

• zim

Medlem
    9 april, 2004 vid 17:52

Fituna var helt perfekt, Sjöbrisen kom som på betällning!!! körde 8,1 innan sjöbrisen körde 6,9 och var lite överriggad ett tag. Varm var det också 14 grader i luften!!
    Livet kan vara bra skönt ibland!!!

• jojosurf

Medlem
    10 april, 2004 vid 06:28

Suck….. att jag inte stack ut.. men åt vilket håll kom vinden?.
    idag verkar det blir NV… då kan inte Fituna vara bra?.

/Jojo. cool.gif

• anonym-anvandare

Medlem
    10 april, 2004 vid 07:31

Nä Fituna funkar nog bara på sv-s tyvärr. jag hoppas på att det blir kraftig nv då brukar Lidingö fågelöudde funka. annars måste man nog upp till väddö för att det skall funka. svenska högarna visa 10m/s.

• zim

Medlem
    10 april, 2004 vid 07:35

Man skall vara inloggad också!!!

• anders_hoffman

Medlem
    10 april, 2004 vid 09:16

Nån som ska till fågelöudde?? Jag tror det kan funka!

Skicka mess till 0708-550326 om ni drar dit.. så kommer jag också!!

• jojosurf

Medlem
    10 april, 2004 vid 15:56

Jag stack till Ekerö. Rasta… Det var sådär där. avände 7.1 och 112 skate. Jag var den enda w-surfare där. 30-40% av tiden fick man planing, och minst 2 ggr på varje sträcka fastnade det ngt vass runt fenan… så höll det på varje sträcka. men vissa stunder var det härligt. soligt oxå… Hur hade ni det på fågelöudden?..

/Jojo cool.gif

• zim

Medlem
    10 april, 2004 vid 18:08

När jag och min tjej Nanna kom till Fågelöudde blåste det bra, körde 6,9 och min 135L bic och Nanna körde 5,9 och 152 liter. Vi hade planing båda två. Efter en timma började vinden tunna ut och man guppa varannan sträcka. Ja ja surfing två dagar efter varandra skall man inte klaga på när man bor i Stockholm.
    laugh.gif

• tabi

Medlem
    10 april, 2004 vid 18:19

va ute en sväng på fågelöudde jag med…
    men då hade ni redan åkt! riggade mitt största, 5.7 vilket jag trodde skulle va alldeles för litet men lite planing fick jag iaf, var bara ute en 30-45 minuter eller så!

Nå, hur ser prognoserna ut för morgondagen?

• men

Medlem
    10 april, 2004 vid 18:43

Såg inte ut att blåsa så mycket från vart jag tittade, var det inte jävligt byigt, jag tänkte dra men det kändes som om det växlade från att vara överrigad med 7,0 till att guppa med 9,0, i alla fall från balkongen på stickling, men jag kanske hade fel.

kanske blir fågeludde imorgon, ser helt okej ut för 9,0

mvh micke

• tabi

Medlem
    10 april, 2004 vid 18:51

nja det va inte så byigt… mesta dels va det ingen vind alls! tongue.gif
    men men, det dög!

hmm 9.0.. det bådar inte så gott för min 5.7a asså! frown.gif

• men

Medlem
    10 april, 2004 vid 18:56

windguru lovar ju att det ska vara kring 5m/s så 5,7 verkar lite kort men de brukar ha ganska fel ibland och det åt båda hålen. ska försöka dra dit farsan vid två,tre tiden, hoppas att nån är där!!

mvh micke

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Ut i Stockholm?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.