Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Ut i Stockholm?

• zim

Medlem
    10 april, 2004 vid 19:31

Hoppas att vindgurun har rätt att på onsdag sv med 8,5m/s, Björkvik here we come!!
    Tyvärr ser prognosen dålig ut för imorgon!

• tabi

Medlem
    10 april, 2004 vid 21:10

onsdag verkar ju inte alls så dum isåfall!

lite sugen på björkvik, är det där sv är som bäst?

ingen som har lust att bjuda på en liten vägbeskrivning dit??

• zim

Medlem
    11 april, 2004 vid 08:00

Kör mot Gustavsberg ta av höger mot Ingarö, vid stop skylten sväng vänster följ sedan vägen tills du är vid Björkviks brygga.
    Björkvik funkar klockrent på sv men det får inte bli för mycket v för då måste man långt ut innan man får grepp om vinden.

• tabi

Medlem
    11 april, 2004 vid 08:21

tackar tackar..

det ser ju inte särskilt lovande ut idag tyvärr… inte windguru iaf, men när jag kollade ut tyckte jag såg lite vind i träden…

• zim

Medlem
    11 april, 2004 vid 08:43

Nu åker vi till Fituna!! Det har ökat på Arlanda från 3m/s till 7/s på en timme enligt väder info på Arlanda!!
    Åker dit och hoppas!! Hoppet kan kosta mycket bensin pengar!!! laugh.gif

5 timmar senare och 150 km så gav jag upp att leta efter vinden. väst är svårt i stockholm men man borde kanske åkt till Rasta. ??

• tabi

Medlem
    11 april, 2004 vid 15:52

hehe.. förstår inte varför ni inte stannde på fågelöudde..
    det blev grymt sen! blåste upp som f-n, riktigt bra drag!
    men efter ett tag vred det mot norr o dog bort! men då tyckte händer o fötter att det va dags att sluta ändå så det gjorde inget!
    mycket bra dag sammanfattningsvis!

• jojosurf

Medlem
    11 april, 2004 vid 15:54

Hur mycket blåste det idag på fågelöudden?. segel storleken?.

/Jojo cool.gif

• tabi

Medlem
    11 april, 2004 vid 16:13

polarn planade inte riktigt 100% med sin 6.9a först, själv låg man precis innan planing med 5.7an.
    allt eftersom vinden ökande kändes det nästan överriggat med 5.7an, riktigt bra drag! men det varade typ en halvtimme, vinden ökade o medan den vred mot norr för att sedan dö helt!
    kändes riktigt bra med första riktiga planingen i år!!
    nya brädan e grym!

• anonym-anvandare

Medlem
    11 april, 2004 vid 17:04

Ja där ser man! shit happens. Det blev säkert bättre för att vi drog brukar vara så!! laugh.gif

• zim

Medlem
    11 april, 2004 vid 17:05

Inte inloggad igen!!

• gurra1978

Medlem
    11 april, 2004 vid 17:09

Jag drog ner till Värtan efter att ha fått Hoffmans sms men kom för sent som vanligt. Fick guppa omkring med 7,6. Nu slutar jag segla inomskärs frown.gif

• robin

Medlem
    11 april, 2004 vid 17:47

Samma här, tyvärr… Drog till Fågelöudde efter tre sms om ökande vind. Riggade 6.2 vilket verkade vara perfekt, och sedan vred vinden mot norr och dog… Men jag fick en trevlig åktur och pratstund i alla fall wink.gif

• zim

Medlem
    11 april, 2004 vid 17:58

Ja nu är det onsdag som gäller enligt Windguru, Hoppas det blir sv då blir det Björkvik!!!

Sida 2 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Ut i Stockholm?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.