Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Ut i Stockholm?
-
Hoppas att vindgurun har rätt att på onsdag sv med 8,5m/s, Björkvik here we come!!
Tyvärr ser prognosen dålig ut för imorgon! -
onsdag verkar ju inte alls så dum isåfall!
lite sugen på björkvik, är det där sv är som bäst?
ingen som har lust att bjuda på en liten vägbeskrivning dit??
-
Kör mot Gustavsberg ta av höger mot Ingarö, vid stop skylten sväng vänster följ sedan vägen tills du är vid Björkviks brygga.
Björkvik funkar klockrent på sv men det får inte bli för mycket v för då måste man långt ut innan man får grepp om vinden. -
tackar tackar..
det ser ju inte särskilt lovande ut idag tyvärr… inte windguru iaf, men när jag kollade ut tyckte jag såg lite vind i träden…
-
Nu åker vi till Fituna!! Det har ökat på Arlanda från 3m/s till 7/s på en timme enligt väder info på Arlanda!!
Åker dit och hoppas!! Hoppet kan kosta mycket bensin pengar!!!5 timmar senare och 150 km så gav jag upp att leta efter vinden. väst är svårt i stockholm men man borde kanske åkt till Rasta. ??
-
hehe.. förstår inte varför ni inte stannde på fågelöudde..
det blev grymt sen! blåste upp som f-n, riktigt bra drag!
men efter ett tag vred det mot norr o dog bort! men då tyckte händer o fötter att det va dags att sluta ändå så det gjorde inget!
mycket bra dag sammanfattningsvis! -
Hur mycket blåste det idag på fågelöudden?. segel storleken?.
/Jojo
-
polarn planade inte riktigt 100% med sin 6.9a först, själv låg man precis innan planing med 5.7an.
allt eftersom vinden ökande kändes det nästan överriggat med 5.7an, riktigt bra drag! men det varade typ en halvtimme, vinden ökade o medan den vred mot norr för att sedan dö helt!
kändes riktigt bra med första riktiga planingen i år!!
nya brädan e grym! -
Ja där ser man! shit happens. Det blev säkert bättre för att vi drog brukar vara så!!
-
Jag drog ner till Värtan efter att ha fått Hoffmans sms men kom för sent som vanligt. Fick guppa omkring med 7,6. Nu slutar jag segla inomskärs
-
Samma här, tyvärr… Drog till Fågelöudde efter tre sms om ökande vind. Riggade 6.2 vilket verkade vara perfekt, och sedan vred vinden mot norr och dog… Men jag fick en trevlig åktur och pratstund i alla fall
-
Ja nu är det onsdag som gäller enligt Windguru, Hoppas det blir sv då blir det Björkvik!!!
Logga in för att svara.