Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Utan bil i stockholm..
-
Utan bil i stockholm..
Publicerad av hgrim på 2 juni, 2009 vid 12:50Hej alla.
Jag ska flytta till Solna, Stockholm nu till hösten för att plugga, och tänkte ta med brädan. Men hur gör man i Stockholm när man inte har någon bil? Var placerar man grejerna för att få ut så mycket tid på vattnet som möjligt? Är bil ett måste?Grim
hgrim svarade 15 år, 5 månader sedan 6 Medlemmar · 9 Svar -
9 Svar
-
I stort sett, ja
Tror det finns container vid Görvälnsbadet i järfälla men det är inte alla vindriktningar som funkar där. Dessutom ligger det lite off så du måste iaf ha cykel för att ta dig dit.
Jag körde annars med Nissan Note hyrbil från statoil när jag var billös ett tag. 300:-/dygn
Ett annat alternativ är att bli vän med någon surfare med stor bil som kan skjutsa.
-
Ok, då kanske jag helt enkelt ska ställa om frågan:
Är det nån som bor i solna-området som kommer att vindsurfa flitigt och gärna tar med en student i bilen? =) -
HGrim;550290 wrote:Hej alla.
Jag ska flytta till Solna, Stockholm nu till hösten för att plugga, och tänkte ta med brädan. Men hur gör man i Stockholm när man inte har någon bil? Var placerar man grejerna för att få ut så mycket tid på vattnet som möjligt? Är bil ett måste?Grim
Är nog tyvärr helt omöjligt utan bil. Visst kan du ha grejerna på någon klubb men det gäller ju att ta sig dit också.
-
HGrim;550310 wrote:Ok, då kanske jag helt enkelt ska ställa om frågan:
Är det nån som bor i solna-området som kommer att vindsurfa flitigt och gärna tar med en student i bilen? =)Tyvärr är det fel håll för mig då jag bor söder om stan.
-
Borttagen användare
Borttagen användare2 juni, 2009 vid 16:17Hej, Jag bor i Solna och surfa så ofta jag kan. Jag har inga problem att plocka med dig om det passar. Mvh Urban 070-7299452
-
Borttagen användare
Borttagen användare2 juni, 2009 vid 16:19Jag har grejerna i container vid görväln i Järfälla, eller på balkongen
-
SolnaUrban;550354 wrote:Jag har grejerna i container vid görväln i Järfälla, eller på balkongen
är det många som surfar i järfälla? är det vid skidbacken? vindriktning?
bor själv i sumpan. finns nästan alltid plats i bilen. -
mr_soft;550370 wrote:är det många som surfar i järfälla? är det vid skidbacken? vindriktning?
bor själv i sumpan. finns nästan alltid plats i bilen.Görvälnsbadet är det vanligaste, ligger söder om skidbacken, kör rakt fram i stället för att ta höger från mälarvägen så kommer du rätt. I mitt tycke ett ställe man åker till om man bor nära och har ont om tid, annars finns det bättre. Funkar på SV – N, nord är nog bäst, V-NV sämst. En trist sak med mälaren är att det nästan alltid blåser sämre än i skärgården. Åkersberga eller Näsby park levererar så gott som garanterat bättre vind.
-
Jamen det låter ju toppen, Urban! Jag flyttar in på Råsundavägen i början av augusti, så jag hör av mig när det drar ihop sig!
Tack på förhand.
MVH
Henrik
Logga in för att svara.