Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Utlottning av Turbolauncher !

• eddie

Medlem
    13 juni, 2005 vid 14:53

Svar till:

Vart slänger man den efter man launchat då? Är vinden offshore blir det väl på stranden (med risk att någon snor den), men är man ute på vattnet och launchar kan man ju inte gärna kasta in den (i motvind). Lite dyr för att använda som engångspryl va?

Nice try men inte hela vägen fram om man säger så…

/Fred

[/ QUOTE ]

Bara att plocka ut strumpan, sedan kan du ha den under våtdräkten!

• pjoter

Medlem
    13 juni, 2005 vid 15:11

jag funderar mer på hur man har den med sig. e ju inte helt smidig då den sitter på bommen.

• kiters_se

Medlem
    13 juni, 2005 vid 16:39

Kan nog vara bra om man vill starta från båt.
    Kanske något för de i Stockholm.

Peter

• niklas82

Medlem
    13 juni, 2005 vid 16:49

kommer nog å slå lika bra som den gammle hederlige REELBAR´en om ni kommer ihåg det fina bygget med en stor jävvla fiskerulle på bommen hahahahaha.. snabt o launcha i all ära.. men det tar juh fan 3 timmar o snurra upp skiten in i alla hål o skåror upp o ned o tillbaka igen för att fästa i ”the rubber NOSE” eller #rubbar nause” som han säger den gamle australienaren… man får juh aldrig ner det åbäket i kiteväskan som är tight som en tånnårs F**** redan innan..

• surfmc

Medlem
    13 juni, 2005 vid 17:11

Vilka positiva kommentarer ! Många som är öppna för nya prylar här…… tongue.gif

Men det är som sagt frivilligt att vara med i utlottning, jag ska testa den i morron på stranden i Apelviken och se hur den funkar om vädret inte är alltför kasst. Så det är bara att titta förbi om någon vill se hur kass den är !
    Jag är där runt 12. Skriver ett inlägg här innan jag drar.

Jag ser den stora fördelen i att man snabbt får ordning på linorna, efter att man satt dit den så är det väl bara att lägga den i väska på stranden eller i bilen om man är rädd för att den ska bli stulen.

Men man kan alltid välja om man vill bemöta något med att leta problem eller möjligheter. Jag brukar välja det senare. Det brukar väl hänga lite på åldern också, man blir väl gnälligare med åren.

• sj0gren

Medlem
    13 juni, 2005 vid 18:41

Verkar coolt men lite klumpigt crazy.gif

• pjoter

Medlem
    13 juni, 2005 vid 19:40

haha.. mmm man blir ju de.

jag tror iden kan va jäkligt bra ibland, då man vill starta från båt tex. men då man som här nere har rätt gott om plats å plana fina riggytor så känns den inte meningsfull alls. sen så skulle den ju inte kosta mer än 100:- om den ska sälja bra.

• rambo_johnson

Medlem
    13 juni, 2005 vid 19:41

haah syyygt farligt grej kan ni tänak er Svensson använda den här kan ju bara gå rätt åt helvete fel

• niklas82

Medlem
    13 juni, 2005 vid 20:02

men fan är det inte lätt att man fäster fel lina på fel piggtail ??? man har juh ingen aning om vilken lintipp som ska sitta var juh.. inte om man som jag har samma färg på alla linor som så många andra har ????

• gugge

Medlem
    13 juni, 2005 vid 21:40

OH, passar fint till min gay image!

Vill ha ha ha ha!

LiftAss kopia, helt klart.

• pjoter

Medlem
    13 juni, 2005 vid 21:59

längst till vänster vänster bak eller nåt kanske? ungefär som när man går med alla linor på en gång… man har ett system helt enkelt.

• wipeout

Medlem
    14 juni, 2005 vid 06:26

Svar till:

längst till vänster vänster bak eller nåt kanske?

[/ QUOTE ] Ända tills man råkar ha den vänd uppåner…

• matthias

Medlem
    14 juni, 2005 vid 06:39

känns som att det bara är att snurra på bommen då va?

• pjoter

Medlem
    14 juni, 2005 vid 09:56

de e stora horn å grejer på ena sidan den där mojängen å en skåra där linorna ska in. borde man nog se. har man inget kännetecken på bom eller linor annars så lär du inte märka om den e uppåner heller. de värsta e väl om du lägger draken uppåner då du riggar, då blir ju framlinorna bak å så. smirk.gif

• matthias

Medlem
    14 juni, 2005 vid 10:05

Svar till:

de värsta e väl om du lägger draken uppåner då du riggar

[/ QUOTE ] och hur ofta gör man det?

Sida 2 av 5

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Utlottning av Turbolauncher !

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.