-
Utomlands!
Hallu folks!
Jag planerar att sticka utomlands senare i höst, reser förhoppningsvis i oktober eller november och vill vara borta någon månad eller två. Jag är medveten om att det skapats trådar många gånger tidigare om detta ämne men tycker inte att jag fått dom svar jag vill ha. Det måste även finnas fler personer än jag här på forumet som är nya i sporten och som gärna vill ha lite information om platser runtom i världen som är lämpliga att besöka:smile:
Vart skall ni resa i höst, är det till och med några som redan bokat höstens kiteresa?
Brasilien, Kap Verde, Vietnam, Tarifa etc, jag har hört namnen på länder/ställen som är schysta men inte så mycket mer. Gärna info om platser som fungerar bra under den nu aktuella höst/vinter perioden.
-Först och främst! Hur vindsäkert är det?
-Fungerar erat ställe för flera veckor/en månad eller tröttnar man på en vecka?
-Hur mycket kostar flygbiljetten?
-Hur mycket kostar det att bo (enkelt vs lite lyxigare), äta och dricka?
-Hur mycket kostar det att hyra bil?
-Många bra surfspots i närheten, fördelar/nackdelar?
-Nybörjarvänligt eller för dom som är erfarna?
-Fungerar det okej med den härliga svengelskan?
-Finns det saker att göra/se dom dagar då det inte blåser?
-Uteliv etc, hur är människorna i området?
-Är det smidigt att ta med sig sin egen utrustning, hur mycket extra kostar det att ta med sig eget?
-Om man väljer att ta med sig eget vad är det som gäller angående drakstorlekar, våtdräkt etc (höst/vinter perioden)?För er som har tid och lust att dela med er hade det varit grymt med en ”utförlig rapport”, men all info är självklart av intresse! Jag är väldigt tacksam för svar, jag antar och hoppas att det är fler än jag som kan ha nytta av en liten reseguide i ”steffoform”! :laugh:
Ha det fint / Olle
Logga in för att svara.