Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Utrustning för kort nybörjartjej

• Utrustning för kort nybörjartjej

Publicerad av chester på 18 maj, 2014 vid 17:24

Hej Allihopa, jag antar att det dyker upp trådar liknande denna titt som tätt, och jag har verkligen försökt googla och läsa i gamla trådar men jag hittar inte den info jag behöver.

Jag har precis avslutat en tvådagars nybörjarkurs i vindsurfing och lyckades lära mig kryssa hjälpligt. Jag fick testa två brädor, en dynamic (?) med två fenor och en annan modell som var längre och skulle vara mer stabil. Jag tyckte klart bäst om den första eftersom den var mer lättmanövrerad och balansen inte är ett problem just nu.

Jag är 156 cm lång, väger 53 kg och behöver hjälp med hur jag ska tänka vid köp av bräda och segel, Kan ju tillägga att jag är en rätt fattig student^^

Finns det någon vänlig själ som vill dela med sig av sina tankar? 🙂

alexasu svarade 10 år, 5 månader sedan 4 Medlemmar · 3 Svar
  • 3 Svar
  • tsss

Medlem
    18 maj, 2014 vid 19:44

Det generella svaret är alltid likalydande: Gå med i en klubb! Vet inte vad dom har i låneväg borta i Österskär, men där finns ju vad jag förstår en livaktig klubb. Så köp en passande våtdräkt och en midjesele och häng på dom som är aktiva. Vänta med att köpa egna grejor!
    Dom flesta surfare delar med sig av sina erfarenheter och kan säkert hjälpa dig. En minoritet av landets surfare är damer så du är ett välkommet tillskott

Om dom inte kan bistå dig så gå med i TWC, vi har ett gäng lånebrädor men det är söder om stan.

• bicless

Medlem
    18 maj, 2014 vid 20:09

Tomas tips är kanon.