-
Utrustningshjälp
Hej allihopa!
Efter att ha sett ett par rejält snabba killar på brädor när jag var i nice förra året, så kom jag hem rejält sugen på att börja vindsurfa. Och eftersom att min gode far hade surfat på sånna nån gång på åttiotalet och jag inte kunde någonting om denna sport, så inpulsköpte vi en gammal Dufour wing.
Jag ångrar inte köpet, för den var absolut inte dyr och jag har fått pröva på lite av sporten.
Men nu under våren så har jag börjat läsa på lite och insåg ganska snabbt att om jag överhuvudtaget vill fortsätta med det här så måste jag köpa nya grejor (För dem som inte vet är Dufour wing en drygt fyra meter lång, tjugo kilo tung bräda med trekantssegel :tongue: ).Men för att komma till saken så behöver jag hjälp med att välja grejor.
Jag är 16 år så min budget är kanske inte den bredaste, men den finns ändå. Jag har i gengäld mycket tid och stor vilja att lära mig.Det är klart att jag är en nybörjare och ska såklart inte börja med det svåraste, men jag vill inte heller ha utrustning som jag tröttnar på direkt, utan som jag kan utvecklas en bra bit på.
Ja det jag vill ha är helt enkelt hjälp. 🙂
/AdrianEDIT:
Okej jag var kanske lite otydligt i mitt första utkast, det är ju inte meningen att ni ska sitta och plocka ihop ett helt set åt mig.Men om man tar den här kitet som exempel:
http://www.surfzone.se/ppc/showproduct.php?product=32748&title=fanatic-stingray-tt-150l-2c-simmer-vision-4-2c5-kvm-och-tillbehoer&cat=29Då har vi en Fanatic Stingray TT på 150l, 73cm bred och ett 4,5kvm segel, är det något att satsa på?
Logga in för att svara.