Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › utteros blir naturreservat
-
utteros blir naturreservat
Publicerad av djevulen på 21 december, 2010 vid 19:18Hur går det nu med alla kiteskolor ? men som jag förstår av detta så e det väl ok att köra söder om björkäng camping,,
http://hn.se/nyheter/varberg/1.1052384-utteros-blir-naturreservat
sourra svarade 13 år, 11 månader sedan 8 Medlemmar · 9 Svar -
9 Svar
-
trött man blir på korkade kommentarer från kitesurfare… Tack olle w för att du framställer oss som ett gäng egoistiska nötter.
-
Men om det är ok att kita söder om campingen så blir det väll ingen nämnvärd skillnad!?
-
snygging;642766 wrote:Men om det är ok att kita söder om campingen så blir det väll ingen nämnvärd skillnad!?
Detta naturreservatet är bara 1:a etappen enl Ls. Nästa är b-äng till glommen.
-
Hej!
Jag heter Nathalie Svensson och studerar turism på universitet i Östersund. Just nu arbetar jag och tre andra med en uppgift där vi ska ut ifrån vårt tema dvs turismverksamhet vs svenska miljöintressen väja en konflikt och sedan föra en debatt om det. Vi valde att diskutera om naturreservatet i Utteros och mellan de som la fram förslaget och er surfare. Och jag ska då förespråka för er surfare. Det jag nu undrar är:
Var ni surfare medvetna om att Utteros var ett Natura 2000 område och anser ni att det behövs mer information om att det är ett skyddat område och vad det innebär? Samt vad anser du om detta beslut om att Utteros blir ett naturreservat?
-
Vi är/var medvetna om Natura 2000 men Ornitologerna och deras medlöpare på Länsstyrelsen valde en rätt egen tolkning av vad Natura 2000 innebär. Sen saltade de det med lögner, antaganden och påhitt och vips var förbudet ett faktum. Våra ansträngningar bemöttes av oförstånd och en ovilja att finna en lösning som är bra för alla parter. Hela den där historien är så rutten. Säg till om du vill ha tillgång till mailväxlingar mellan oss och länsstyrelsen.
-
Nej, jag har läst om det där och jag är helt på er sida bara så att ni vet!
Och ja, det skulle vara jättesnällt om jag kunde få mailkonversationen
Logga in för att svara.