Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing utveackla din kiteteknik

• skanepaul

Medlem
    29 september, 2007 vid 18:08

@westcoast kiterider 418857 wrote:

Men hallå är d inte bra att man tänker till lite om olyckan e framme?
    Tycker d e dumt och inte använda hjälm iaf.

Vi får alla tycka vad vi vill.

Jag tycker inte det är befogat i denna sport på dem spotsen jag kör på varjefall.

Men nu ska vi inte vända denna tråd till snack om något helt annat.

• westcoast-kiterider

Medlem
    29 september, 2007 vid 18:24
    SkånePaul;418924 wrote:
    Vi får alla tycka vad vi vill.

Jag tycker inte det är befogat i denna sport på dem spotsen jag kör på varjefall.

Men nu ska vi inte vända denna tråd till snack om något helt annat.

Bara en liten sak till.
    Gjorde en vurpa och fick brädan i huvudet utan hjälmen hade vi nog fått åka och sy.
    Så vid ett sånt tillfälle var det bra med hjälm.
    Alla gör som dom vill.
    Kör så det skvätter.

• skanepaul

Medlem
    29 september, 2007 vid 20:16

Synd om dig ju.

Vet nån kille som dött fast han hade hjälm!

Så trött på allt hjälm snack, sluta nu och försök med glimten i ögat förstå vad jag menade med mitt inlägg innan. DOH!!!

• debkausf

Medlem
    2 oktober, 2007 vid 15:21

Gööt skåne! alla gör som dom vill.

• martent

Medlem
    2 oktober, 2007 vid 15:36

Du skulle inte skrivit att han hade hjälm utan att han såg ut som en tysk! Då hade alla fattat!

• above_the_law

Medlem
    2 oktober, 2007 vid 22:57

Klart man ska ha hjälm och andra skydd (om man känner för det), men det var ju inte det som tråden handlade om…..
    Dags att börja på en ny tråd om hjälm kanske, för ingen verkar orka läsa allt från början, vilket är förståligt med tanke på mina monsterinlägg;-)

The point:
    Freeeeeeeeeeeeeeeeeeeeedom for all of us “on the water” (or land), as long as we do not hurt anybody else!
    Don´t try to master other individuals with statistics or try to hassel us with crap services/products etc….
    Och inget mer; – “Cirkulieren, Papieren bitte! (Mårtens “Tysk”)

Förresten: “Tysken” är väl när man kör in tummen i lucka 2 samtidigt som man sätter på någon bakifrån va? Fast då är det ju nästan samma sak i o f s;-)
    “- They fuck you at the drive thru!”

God natt

/Nicco

@Haze 418850 wrote:

Hjälm är väl det inge fel med? Eller iofs. Är ju en sport med attityd så då ska man väl inte ha hjälm? Eller??

Har haft hjälm sedan 95 när jag åker skidor och bräda. Kan inte åka utan det eller ryggskydd. Men det är väl ingen hardcore sport att köra extremskidåkning.

• scottaztek

Medlem
    6 oktober, 2007 vid 19:35

Hahaha skönt att grabbarna har hittat en sida som det finns absolut inga sökvägar till…
    Hur fan kom ni in på nsconline.se, testa att trycka lite knappar på fritiden som man har alldeles för mycket av eller?

JAG står bakom sidan och det var ett test att lägga ut den, den är redan förändrad igen (kan ni se om ni har lite mer fritid och vill gå in och läsa igen). Den är absolut inte klar på långa vägar och har absolut inte marknadsförts.
    Företaget finns i nuläget inte som annat än ett alpint coaching företag knutet till Akademi (haha även det akademiskt) alpint i sthlm. Det är i praktiken min enskilda firma som gör att jag kan plocka hem CSN-bidrag och jobba lite lätt som regionstränare (reg4-lagen) alpint samtidigt.
    Har by the way jobbat som skid/snowboard- instruktör en säsong, så det var ju otroligt imponerat gissat.

Däremot så har jag jobbat mer som kiteinstruktör tidigare än som skidlärare, så den såkallade kommersialism som kite-sport enligt Nicco skulle vara befriad från, är redan duktigt etablerad. Skulle nog till och med vilja hävda att jag fick ca 10 gånger mer betalt som kiteinstruktör än som skidlärare (så här finns pengar att suga ut ska du veta, för oss blodtörstiga kapitalister alltså, men självklart är detta inget för er hypersnälla vänsterbarn, som för övrigt i 90% av fallen kommer från välbergade familjer ute på Skanör, vad ligger huspriserna där på föressten?) 😉

Ang. sidan som sådan så fyller den i princip inget behov i daxläget (annat än för snokande skattmasar möjligtvis) så nej den är inte så hightech, gjort på 15min i frontpage faktiskt (kopiera gärna mallen om ni vill). Genomarbetad för att man har skrivit mycket text som inte betyder någonting, nja jag vet inte. Men det är klart jag är ju AKADEMIKER så det är väl lite svårare för mindre blidat, löst folk att skriva ihop mycket ordbajs på kort tid (jag menar vi inom universitetsvärlden är ju skapligt tränade på detta).

Just nu så var jag inte så seriös med idén om Kitecoaching, mest la upp den för att visa en kompis ungefär hur jag hade tänkt.
    Men seriöst så tror jag definitivt att sporten skulle kunna utvecklas mer åt det hållet, kolla på vilka samhällsklasser som håller på med kapitalistsporten kite. Men man behöver inte tolka coaching som att man ska köra samma typ av coaching som Anders persson kör på Anja, det behöver inte vara rakt av tävlingsinriktat.
    Det tråkiga är bara att det finns väldigt få yngre som åker kite, det finns väldigt få instruktörer som erbjuder kurser som går ens 1 snäpp över nybörjarnivå och sporten begränsas fortfarande av att för många nybörjare tar ett potentiellt vapen (Kiten) i sin hand och går ut och lär sig av dödliga misstag. Delvis på grund av en kultur där man ska ha FREEDOM, lär dig själv oavsätt pris.
    Men jag säger inte att någon som jag skulle kunna lära Ruben Lenten att åka bättre kite utan jag säger att jag (och vilken jubelidiot som helst som har gått en KSA eller IKO- instruktörsutbildning) faktiskt har mer att ge en nybörjare än 10 timmar att starta med. Hur många fortsättningskurser gick av i vårt avlånga rike i sommras? Får vi svårt att räkna dem på fyra händer så är jag imponerad. Jag ska inte nämna några namn men jag vet att dom tre stora aktörerna på marknaden inte drog av många iallafall.

”Känn ironin i ryggmärgen” –Kristibrud 21/11 2004
    See you on the water…

• scottaztek

Medlem
    6 oktober, 2007 vid 19:46

Måste bara göra ett till orbajstillägg:

Fan det är rätt skarpa gissningar på akademiker och skidlärare mm eftersom allt det faktiskt går att läsa sig till på hemsidan.
    Var bara tvungen att gå in och läsa nu när ni hade skrivit så (kom knappt ihåg, den har legat där ett tag nu)
    Så jävla roligt att ni snubblar över den bara.

All publicitet är bra publicitet eller hur va det vi sa… 😉

Ska inte grabbarna i skåne ha lite Foilprodukter hemskickade föressten, ni brukar ju vara pigga på sånt, för ni åker väl inte omkring och harvar med C-kites fortfarande va, eller?
    Hehehe akta bara vilka inlägg det kan bli nu när man bara insinuerar en smula kritik mot C-kites…

• dsl

Medlem
    6 oktober, 2007 vid 20:26

sluta gnälla på Danne, då får ni spö 😉

• scottaztek

Medlem
    6 oktober, 2007 vid 20:41

Hehehe
    Skönt att ha en Skånepåg (tillika foilhatare) med sig iallafall… 😉
    Ta det lungt med knät mannen

• pixo

Medlem
    7 oktober, 2007 vid 19:15

Hehe. Danne ar duktig pa ordbajs. Man blir san om man pluggar for mycket. Hur hittar man en sida som inte har nagra sokord??

Jag undrar om folk kommer betala for kite pa samma satt som skidakning. Manga foraldrar “investerar” pengar, formodligen for att ungarna en dag ska bli duktiga och tjana grova pengar, vilka i sin tur ar kanske en promille av alla hardsatsande skidakare. For att detta ska ske maste det finnas forebilder som tjanar sjukt mycket pengar och ar med i svensk tv. Det lar droja innan det hander med kite. Jag tycker dock inte att elitsatsning ar en dalig grej, det ar geaaaatt!

Botsett fran att det inte finns sa mycket pengar i all idrott gillar jag tranarrollen som faen (och da har jag inte lirat skidor). Jag tycker det ar fett nar mina edaptrar vinner tavlingar och det ar jag som har lart upp dem fran fran scratch. Det lar inte bli trakigare om man tillampar samma principer i varldens coolaste sport.

Apropa hjalm.. Vissa manniskor har uppenbarligen blivit tappade i golvet for manga ganger nar det var sma, men ar det verkligen redan for sent att tanka till?

• jofa

Medlem
    8 oktober, 2007 vid 08:33

Hjälm är bra.
    Jag använder fingerborg när jag tråcklar.

• nundy

Medlem
    8 oktober, 2007 vid 13:15

Jag använder ****** när jag *******

• eddie

Medlem
    8 oktober, 2007 vid 15:30
    dedde;418613 wrote:
    hahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahaha…andas…hahahaHOSThahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahaha!

Satan vad jobbigt det måste ha varit att skriva alla de tecknen…??

• edorf

Medlem
    8 oktober, 2007 vid 15:53

inte lika jobbigt som nnär jag läste alla haha ha e det inlägget..

Sida 2 av 3

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing utveackla din kiteteknik

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.