Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing V-mon ikväll o imorgon…

• V-mon ikväll o imorgon…

Publicerad av fredo på 19 juni, 2003 vid 21:12

Brallade duktigt i V-mon ikväll. Hann köra knappt en timma innan man blev tok överriggad med 9.5:an. Andra gng på 2 veckor jag blivit sittades på stranden pga för mkt vind….ghhaa….får nog bli till att öppna börsen och införskaffa en mindre.

Ser ok ut inför morgondagen, så skjut upp nubben och pallra er ut vettja!

biorno svarade 21 år, 10 månader sedan 4 Medlemmar · 12 Svar
  • 12 Svar
  • anonym-anvandare

Medlem
    20 juni, 2003 vid 22:17

Ouups, 9,5 för stor… Håller på att beställa en 12:a från USA, skitbra priser, men har ännu ej fått uppgifter på fraktkostnad, skulle kunna bli en smärre chock! Om du har lust kan du beställa med mig, om du vill ha en mindre dvs. Varamon imorgon alltså?! Viken tid drar ni dit?

• anonym-anvandare

Medlem
    21 juni, 2003 vid 06:03

Var beställer du från i USA? billigare där än i Tyskland/Danmark? Vad jag har hört så är USA svindyrt och att man faktiskt kan köpa en nya kite i tex Danmark, använda den 1 år och sedan sälja den på tex auktion på säg ebay och få like mycket som du köpte den för = kita gratis i 1 år. Men om du har hittat nån fin sida får du gärna hojta till.

• gugge

Medlem
    21 juni, 2003 vid 14:03

Det är troligt att ni åker på momsen. Bättre att be någon köpe en åt er i direkt USA.

Rättare sagt, det är sannolikt att ni åker på moms. Alltså +25%.

Det är det som är chocken inte frakten.

/H

• fredo

Medlem
    21 juni, 2003 vid 14:41

Hmm…tror också mer på Danmark/Tyskland.
    Körde från 08:00 igår morse…rätt ensam då kan jag lova..
    Björna dök upp vid elva tiden. Låg mellan 7-11 fram till 15:00 då det brallade upp rejält, men då var man rätt död ändå…
    Nästa session ser ut att bli på tis/ons kommande vecka. Drar nog vid fyra tiden isof…

• anonym-anvandare

Medlem
    21 juni, 2003 vid 15:15

Tack för tipset om momsen, enligt säljaren brukar man inte behöva skatta på det?!Tyckte att det lät lite för billigt och bra för att vara sant… Vilka tyska och danska sidor är bra om man vill köpa lite prylar?

• gugge

Medlem
    21 juni, 2003 vid 16:03

Jag sticker till USA ett 10 tal gånger om året. San Fransisco. Jag kan köpa med en eller ett par kites om ni vill.

Nästa resa inte inplanerad, men brorsan bor där och kan säkert plocka hem nån eller så. Han kommer i 12 Juli till Europa.

/H

• fredo

Medlem
    21 juni, 2003 vid 21:22

Tyskland har jag dålig pejl på, men på andra sidan sundet är http://www.kitesurferen.dk en bra sida med mkt begangnat.

Vore jag dig skulle jag satsa på just en begangnad. Du får ett helt set med
    drakar till priset av en ny. Slantade 10´ för min första och det tänker jag inte göra nån mer gång…

• anonym-anvandare

Medlem
    22 juni, 2003 vid 02:55

Vore väldit schysst om din bror skulle orka köpa hem lite prylar åt mig, men kan han verkligen släpa på det. Självklart får han någon sorts ersättning men ändå… Du kanske kan höra med honom? Kanske skulle kunna få prylarna jag är intressera av levererade till hans dörr och att han bara tar dem med? Hmm, var landar han, var bor ni, hur vet jag att jag kan lita på er bla bla bla…

• gugge

Medlem
    22 juni, 2003 vid 11:43

Här av dig till:

henrik.kjellberg@openwave.com så kan jag kolla med honom.

Lita på mig! Hmm, bra fråga. Vill du ha referenser?
    Nä’rå Clas och Rikard på Halmstadkiteboarding vet vem jag är.

/H

• anonym-anvandare

Medlem
    23 juni, 2003 vid 07:08

Hejdu ! Är inbiten vindsurfare från Linsurf (lkpg) som försöker lära mig kite. Är ni ett gäng som håller på ? Vilka vindriktningar funkar i Varamon ?
    mvh JB

• fredo

Medlem
    23 juni, 2003 vid 09:15

Tja!
    Är också linsurf:are, men kan väl knappast titulera mig inbiten. Jaa vi börjar bli ett par stycken nu, hel kul! V-mon funkar fin fint sv-nv, ren väst blir on-shore.

Såg just att vindprognosen som lovade 8 m/s till på torsdag nu är reviderad, doh! Får väl se när det blir åka av nästa gng. Bara att höra av sig om du har lust o haka.

• biorno

Medlem
    23 juni, 2003 vid 10:47

Verkar som det är väldigt osäkra prognoser nu… Alla oberoende källor säger olika saker från 3-8 m/s nästan varje dag… Gäller att vara redo med pryttlarna…

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing V-mon ikväll o imorgon…

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.