Senaste nytt Forums Vindsurfing Resor & Transport v33-34, lagom vågsegling sökes…

• v33-34, lagom vågsegling sökes…

Publicerad av rad på 26 juli, 2010 vid 12:47

Letar efter något lagom ställe där man kan slänga sig i något desperat lite framåt försök eller få till en eller två försök på bottensvängen…Har en icke seglande flickvän med så Marocko blev nedröstat pga av brunt vatten och heltäckande klädsel på damer:)

Tänkte nog slippa mecket med att släpa prylar så det behövs ett hyrcenter oxå…Har googlat runt lite och det verkar som Lanzarote stämmer bäst, eller har jag missat något? ( Maldiverna och liknande går bort pga deg, Grekland känns som slalom, Guinchos shorebrejk känns jobbigt med 4 seglingsdagar sedan SA i januari)

Tack, tack!

mag svarade 14 år, 3 månader sedan 4 Medlemmar · 9 Svar
  • 9 Svar
  • gnutten

Medlem
    26 juli, 2010 vid 14:45

Synd att ni röstade bort Maraocko 🙁

Precis hemkommen därifrån. Moalay är ett kanonställe! Iofs sommaren är ganska vindrik (3.5-4.2 oftast, ibland 4.7) och mindre vågor. Vi hade nog lite tur och fick flera dagar med gubbhöga vågor 🙂

Var ganska varierande klädsel på både tjejer och killar. Visst fanns det vissa i heltäckande mundering, men turister (både inhemska och utifrån landet) såg ut som på de flesta ställen i Europa. Vattnet var brunt men kändes inte äckligt, hyfsat svalt (runt 18 grader). Längre ut var det blått och kallare, men dit kommer man nog inte utan surfbräda… Visst är nog inte ett superkul ställe om man inte surfar. Man blir nog rätt trött på stan efter några dagar.

• mag

Medlem
    27 juli, 2010 vid 08:59

Danmark är aldrig fel!

Med bil längs västkusten kan man få mycket segling. Inte 100% vindsäkert men i sommar har de haft mer än 75%vind sedan 1 juli, om du har orkat köra söder eller norrut. Borde kunna segla minst 50% om du har 6,0.
    /Magnus

• rad

Medlem
    27 juli, 2010 vid 09:36

Molay verkar vara ett riktigt bra ställe och det står högt på listan men som sagt denna gång gick det inte:)
    Hade en tanke ett tag på att bila ner mot Portugal och så att säga surfa mig ner via kusterna men det föll lite på att det blev för stort projekt..Danmark är ju riktigt najs men som första semester med damen får jag nog ge henne lite bättre “ligga på playan” förutsättnigar;)

• rad

Medlem
    28 juli, 2010 vid 15:12

Någon som kan ge lite feedback på hur “revet” utanför Las Cucharas (Costa Teguise kusten, Lanzarote) är? Är väl inget down the line ställe men hur ofta är det ok vågor där i aug? Vill ju som sagt komma över den där loop skräcken:)

• rad

Medlem
    12 augusti, 2010 vid 13:08

Hepp, det blev visst Gran canaria och Bahia Feliz istället! Hade kollat på flyg till fel ö!!:)
    Så nu har jag bokat brädhyra på Mistral centret, vet inte hur smart det är när det stället ligger i lä nu på sommaren men de skulle visst ha en buss som körde till Pozo, ketchup och något annat ställe…får se hur det blir:)

• stinger

Medlem
    12 augusti, 2010 vid 13:24

När jag var där i Bahia feliz för några år sen åkte de inte gärna till Pozo, “det blir så mycket brädlagning då” istället körde de till Arinaga (platt vatten) eller vad det nu heter det där bra vågstället, kommer inte på det nu men det är lite snällare mot utrustningen än Pozo.

• rad

Medlem
    12 augusti, 2010 vid 14:46

Uhh, neeeeeeeeeeeeej! Ok, jag var ju beredd på att få trängas med tyskar men trängas med tyskar i en buss på väg till plattvatten…AJ!!..Oh well, jag får väl försöka hyra en twinser och sedan be dem släppa av mig på något ställe som den är avsedd för! Hmmm

• stinger

Medlem
    13 augusti, 2010 vid 16:02

Nu kom jag på vad det heter stället med vågor de åkte till istället för Pozo: Vargas

• mag

Medlem
    14 augusti, 2010 vid 06:38

Vargas är stället att åka till med mindre tokvind än Pozo. Dessutom bättre i många förhållanden, enligt många seglare. Bra vindriktning bl a.

/Magnus

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Resor & Transport v33-34, lagom vågsegling sökes…

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.