Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Va fan e det med folk och fiskebäck.

• Va fan e det med folk och fiskebäck.

Publicerad av colle_screamer på 23 november, 2003 vid 22:43

Blåste kanon från sydväst i dag, överriggad med 6.4 och kanonfina vågor i askim. jag och rambo var de enda som var där. Hade kanon segling i ca 3.5 h men var tvungen att dra på bio med flickvännen. dock tar vi en sväng förbi fiskebäck på hemvägen. där e det en sju helvetes masa folk. Fiskebäck hade plattvatten och öar som läade för vinden tioll skillnad från det klockrena askim. va fan e det med folk och fiskebäck. Visst om man bor i närheten eller har sina prylar i nåt skjul där nere men för fan till er som kommer iu bil DET FINNS FLER STÄLLEN I VÄRLDEN ATT SURFA PÅ och de flesta är bättre än fiskebäck.

rambo_johnson svarade 20 år, 11 månader sedan 10 Medlemmar · 17 Svar
  • 17 Svar
  • the_novice

Medlem
    24 november, 2003 vid 07:42

Prognosen var att det skulle vrida från sydväst till nordväst (vilket det också gjorde) och då brukar Askim vara kass!?
    Därför körde jag i fiskebäck som egentligen är värdelöst, bara chop och pajade fenor…

• surf_matz

Medlem
    24 november, 2003 vid 10:50

Du glömde oljefläckarna! grin.gif

• JOHN_J_RAMBO

Gäst
    24 november, 2003 vid 13:40

Men Colleman för fan!
    Kanonfina vågor var det långt ifrån grin.gifiomed att det inte blåste klockren riktnig för ASKiM då..
    men visst, ett o annat skutt kunde man klämma av.
    Därimot när det blåser 5.3 o rätt vind..då blir det grymt med fet stil!’

Tycker man skall vara glad över att folk e olika..
    Varför lägga sig i vad andra kör o inte kör, gillar man Askim så gör man det..gillar man Fiskebeck så gör man det!
    Sedan att Askim e fan så mycket bättre för dem som gillar lite vågor e en annan sak.

Hade jag gillat stökigt choppvatten o en massa grund överallt hade jag valt fiskebeck..

Colle, det låter som du e sne för att dem hällre kör i Fiskebeck..jag e överlycklig!!
    tycker du med skall vara detta, kan bli onödigt trångt annars..det e ju “vårat secret spot” så att säga.

• colle_screamer

Medlem
    24 november, 2003 vid 15:23

Vad ledsen du blev ville ju bara vidga deras vyer lite grann.

Det e ju som att upplysa en nybörjare om att “det blir mycket lättare om du använder hängsele”

hahaha

• JOHN_J_RAMBO

Gäst
    24 november, 2003 vid 15:32

yes box..im riktigt ledsen???? grin.gif
    explane please..

• niklas_s

Medlem
    24 november, 2003 vid 15:48

men hur ofta blir de bra i askim igentligen? e de bara på sydväst de e seglingsbart eller blir de bra på andra riktiningar med?

• ian

Medlem
    24 november, 2003 vid 16:42

sen har man ju det lilla problemet med o-körkortsinnehav

• anonym-anvandare

Medlem
    24 november, 2003 vid 19:03

SV- SO shocked.gif

• anonym-anvandare

Medlem
    24 november, 2003 vid 20:18

Ett förtydligande från SO-VSV.SO segla längre ut bara mycket bra segling.S mot Näset,Smitten,VSV Hovås, Amundöm.Askimviken med omnejd är bästa surf i Göteborg tycker jag.Det är synd att dom flesta bara seglar i viken,från kallbadhuset och utåt är det mycket fin segling.Ett tips när det är stängt i viken gå vid Hovåsbadet lite bära men det finns P-plats 15kr.Kallbadhuset är privat och 40-50kr för P-plats.Det finns P-plats längre ut efter cykelbanan 0-600kr.

• anonym-anvandare

Medlem
    25 november, 2003 vid 11:26

Håller med om att Askimsviken är klart bäst i GBG. Har säker surfat där tio-femton gånger i höst.

Någon som vill veta en hemlighet? Okej, jag säger det ändå: Det finns en förening som man kan gå med i och då får man tillgång till omklädningsrum och BASTU nere vid stranden vid askimsbadet. Kolla in det lilla bruna huset precis vid utomhusbasängen nästa gång.

• anonym-anvandare

Medlem
    25 november, 2003 vid 11:32

Bra vågor i askim blir det bara om det är sydväst mellan 15-20m/S då har jag varit där en gång faktiskt den 14 december för 3år sedan då var det ok men inte bra om man jämför med tex dogge i Halmstad vid samma vindriktning men men, det är ju gött att rigga där. Fiskebäck är ju så kast att tex Landvettersjön är lika bra nästan!!
    MVH en som vet!!!

• karapp

Medlem
    25 november, 2003 vid 12:47

Fan, dissar du min home lake gröen(landvettersjön)!!! mad.gif wink.gif mad.gif!!!
    Där e ju skitbra intervall-surf laugh.gif, full pungsula 5min och sen bleke 5min!!!Skitbra!
    Bor du i Landvetter?

• drakglenn

Medlem
    25 november, 2003 vid 12:47

Det blev visst en tråd om Askim i stället… wink.gif

Sagt det tidigare & säger det igen:
    SYDSYDVÄST, om jag får be,
    Då kommer vind & våg från öppet hav (fritt till Danmark).
    Visst funkar Askimsviken men bäst blir det vid Hovås (länre ut) när
    det blåser över 15 m/s

Förening säger du…..Hmmm
    Vore inte fel med bastu & pilsner efter surf. wink.gif

Här kommer en flygbild på viken samt bastun till höger (vid polen)

Håll tillgodo Colle, Rambo och ni andra

• boman

Medlem
    25 november, 2003 vid 14:38

he he är bilden tagen av en kitare fångad av en termik bubbla?

Ser nice ut!

• drakglenn

Medlem
    25 november, 2003 vid 15:04

Nej, kortet togs i ett hopp jag klämde av i våras grin.gif

//Glenn

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Va fan e det med folk och fiskebäck.

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.