Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › va har gubbarna att säga om TABOU-BRÄDORNA????
-
va har gubbarna att säga om TABOU-BRÄDORNA????
Publicerad av JOHN_j_RAMBOO på 20 oktober, 2004 vid 20:48Nån som kört deras Freestylebrädor? (årsmod spelar ingen roll)..inte heller hur tjokk du är.
Skriv järna nåra rader om va ni tyckte/tycker om brädan??
possitiva/negativa sidor..om de finns någratänker på deras brädor i största allmänhet..behöver inte vara Freesyle.
zehlertz svarade 20 år, 1 månad sedan 5 Medlemmar · 13 Svar -
13 Svar
-
JOHN_j_RAMBOO
Gäst21 oktober, 2004 vid 10:40kom igen nu, nån surfer utav alla “90” som läst borde la ha nån peil på et!??!?!!?
-
JOHN_j_RAMBOO
Gäst21 oktober, 2004 vid 11:07.
-
JOHN_j_RAMBOO
Gäst21 oktober, 2004 vid 11:08ahhhhh…feeen, äntligen tänkte jag, nån som skrivet nått om brädan, men icke som icke.
jopp, hänger här tills Lördag, sen tänkte jag ut o plana lite för första gången på..tappat räkningen
Om ingen har nått att skriva så vet nån vart man kan hitta nått litet test på brädor från 2002??????????(freestylebrädor)
-
[url=”http:\www.windsurfingmag.com”]Här finns gamla tester tror jag[/url]
Freestyle: 2005:an borde nog passa dig, 100 liter men känns mindre av de som seglat den (S.., LillNicke mfl). 2004:an var på 115 liter så den är nog inte aktuell.
Såg en 03:a vars nos inte höll för en framåtloop into nosen i botten på sjön i klittmöller
/adde
-
JOHN_j_RAMBOO
Gäst21 oktober, 2004 vid 11:17hehe.
stjärtmunk!!!!! tack Adde..men jag hittar inget om 2002erna, viist..säkert att 2003-2005 e grymma..men jag har en på G från 2002, grymma mått.
240,88liter,57bred..låter perfekt för en smurf
Adde, du som e en hakker ..kan inte du hitta nått o lille Rambo..ett test eller en liten Review av just Tabous brädor 2002..pleeeese
Fast det bästa hade vart o få höra nån surfares egna åsikter här på steffos.
-
Jag kan ge ett tips i alla fall…
sitt inte på jobbet och skriv in http://www.tabouboards.com som jag hittade info om på windsurfing.gr – tänkte se om de hade någon info kvar om tidigare brädmodeller å så… fick se helt andra “modeller”… j-ar vad det poppade upp sidor, fick ju tokklicka för att släcka branden. Lite smådråpligt när man tänker på Tabous logga, ah!
Kontorlanskap + internet = farliga grejor
http://www.surfinguide.it/prodotti/wsurf/tavole/design.asp?id=11465 gav ju lite mer info, men är på italienska, ähhhhrummmm.
Nåja, detta är väl någe slags fri översättning:
Lite nytt från Tabou 2002. Nu namn efter bredd. 57an är till för medel och mer vind, 60 allround och 64 för tyngre seglare, lättvind. Både 57 och 60 är tänkta att klara vågsegling i onshore hyggligt bra, framförallt backside-segling. Både scoop och kanter har designats med vågor i åtanke.
Till sist – om inte jag missminner mig så fick 3style brädorna rätt bra resultat i tester. Rent storleksmässig verkar den ju perfa för dig. Skall se om jag har någe test hemma som jag kan kika lite på.
Gipsa På!
-
JOHN_j_RAMBOO
Gäst21 oktober, 2004 vid 13:14inga dåliga modeller.
Tack masse, du e en klippa!
Till min förvåning så ser inte brädan ut som i länken?
Måste vara året innan..eller kanske 2 år innan
såhär ser den ut: -
JOHN_j_RAMBOO
Gäst21 oktober, 2004 vid 13:38tror jag hitta den, isfl e det en go 2003
http://www.windsurfesp.com/guia2003/tablas/tabou.pdf
Men masse, kolla järna efter ett utav dina test om du hade något, hade vart hyvens.
-
Storebror till den brädan (108liters varianten, den gröna) recenserades i Windsurf juni (freestyle-recensionen) förra åren och var en av testvinnarna.
“Verdict, en fantastiskt livlig, högpresterande multidiciplinbräda som går rakt upp till de bästa än så länge. En fröjd att åka, och har alla ingridienser som en sann crossoverbräda behöver flerfaldigat. Highly recommended” -
Hittade, igen, ett italienskt test. Fritt översatt å nedkortat, typ… Det är av 2002 brädan, men de verkar ju ha exakt samma mått 2003:
Name: 3S 57
Mark: TABOU
Measures: 240 cm.
Width: 57 cm.
Volume: 88 liters
Weight: 6.9 kg.
freestyle/freemoveDen första 3Style brädan vi testat är den minsta på 88 liter. Snygg grafik, med Tabou-symbolen överallt. Bekväma stroppar å pads. Cut-outs i både häck å nos, en channel oxå. Kort bräda.
Vi testade den i Frankrike, choppigt och med 5.7 och 5.3. Bra respons och lever upp till namnet “3style” mycket bra då den var väldigt allround. Tillräckligt “nervös” för freestyle, aggresiv för freemove och snabb för freeride. En skoj bräda, helt klart. IMPONERANDE!! (så står det faktist, egen anm.) Bra att hoppa med, klarar även svåra moves, lite som å åka skateboard. När det tryckte i mer i 5.3 gick det att hoppa än mer, kanske har den “för” bra respons för sin huvudmålgrupp. Den korta längden är bra när man speedloopar. Slutsats: Idealisk bräda för freestyle med 4.7 till 5.7, perfekt för freemove och vågsegling i lättare vindar. Kanske byta till kortare fena om man skall tävla, 19 med bred bas är idealiskt. Mycket bra bräda!!
ett litet tillägg är att han kört den med 4.0, vilket till hans förvåning fungerade bra.
Nu vet ju inte jag om detta är skrivet av någon Tabou-fanatiker, men ger väl lite info. Större än 5.7 bör den ju kunna ta bara man kollar på måtten, men 5.7 är nog fint på den. Verkar ju helt OK tycker jag! -
JOHN_j_RAMBOO
Gäst22 oktober, 2004 vid 12:54tack igen masse.
Helvette, låter som brädan för mej helt klart ..
Men! skit i fan, kommer inte komma över denna bräda detta året längre, tyvärr! hoppningsvis nästa år, men då har jag redan vart på surfresaTÄnkte inhandla mej en freestylebräda innan resan, menmen..får leta vidare.
Fan’! precis när det värkar som man hittat drömbrädan, nu kommer man gå o grubbla över denna bräda när jag inte sätter mina spocks osv..”hade säkert satt det om jag haft 3STYLE brädan…kommer hamna i en MR.Z syndromeMen tack masse!!!!!
-
jäjä *s*
…brädan skall behålla sin längd!
när jag landar i yaque kommer jag vara grymt mentalt tränad…
har prylar som definitivt går att ställa trick efter trick m!NU jävlar ska d seglas i vinter =)
Logga in för att svara.