Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Va heter min bräda?

• anonym-anvandare

Medlem
    7 mars, 2001 vid 15:26

Det finns 2 modeller det kan vara..
    Antingen är den av märket “Hink” och modellen heter “plast”, men det
    kan också röra sig om märket “grund” och modellen “lurad”.

Fniss,,

• adde

Medlem
    7 mars, 2001 vid 15:44

På den tiden fanns det väl 3 olika modeller Wave, ACR (Advanced Course Racing) och slalom.
    Om jag inte minns fel var det 250 och 254 Wave, 260 och 275 ACR, 270 slalom.

260 ACR är den brädan som nästan alla har ägt. Okrossbar (ni kommer väl ihåg skrönan om brädan som flög av taket på bilen och blev överkörd av en lastbil… ), snabb (för att vara en ‘termoplastbräda’, matrialet gör den ju inte direkt vridstyv….) och lättkörd (jämfört med dåtidens brädor)

Tiga 260 och NP world cup slalom… och min första kolmast… C25… Det var tider det.

(260 lång, 88 liter, 9 kilo)

/adde

• anonym-anvandare

Medlem
    7 mars, 2001 vid 16:02

vad betyder daN….det står typ…achtung nur 80 daN sicherheitsregeln på min tiga slalom 260. den är av duraten och är från 91 tror jag…carbo structure står det på samma märke som duraten grejen är på…nån som vet hur stor volym det är på den???

• anonym-anvandare

Medlem
    7 mars, 2001 vid 18:08

Bajs?

• Knatte

Gäst
    7 mars, 2001 vid 19:35

Det betyder att väger du mer en 80 Kg, så kan brädan sjunka. Volymen skall vara ca 88 liter på -91. Tiga 260 är aldrig fel, även ifall det var några år sedan man själv hade en.

Sida 2 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Va heter min bräda?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.