Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing Va lack man blir!

Taggad: 

• rasmus_w

Medlem
    14 juni, 2007 vid 13:54

Går kelapro att köpa? Jag hör mest om problem med att hitta tillverkare som levererar tillräckligt bra kvalitet för kelapro-folket.

• swe-496

Medlem
    14 juni, 2007 vid 15:01

Det har inte jag hört något om…. De jag har är det väldigt bra kvalité på.
    Vet inte vart du har fått det ifrån?

• jester

Medlem
    14 juni, 2007 vid 18:44

Faktiskt är det så att nedhalsblocken i NP MXT är bättre än de streamlined-block som sitter på KelaPro. Så fixas bara problemet med mastfoten, så tycker jag att NPn är bättre…

• bjarke

Medlem
    15 juni, 2007 vid 05:59

@SWE 496 390274 wrote:

Det har inte jag hört något om…. De jag har är det väldigt bra kvalité på.
    Vet inte vart du har fått det ifrån?

Tror inte det är nåt fel på de som redan är byggd, fast minns nån som skrev här på Steffo att det inte ble byggd fler nu for at det var alldes for dyrt/svårt att hitta bra rör eller produsent av rör.

• Oregistrerad

Gäst
    16 juni, 2007 vid 07:13

Har en NP racepro 580 2002 imcs 38 i bra skick. Du kan få den för 2200 kr
    Masten finns i Stockholm/Benke

• thomme

Medlem
    16 juni, 2007 vid 20:11

@Oregistrerad 390694 wrote:

Har en NP racepro 580 2002 imcs 38 i bra skick. Du kan få den för 2200 kr
    Masten finns i Stockholm/Benke

Tackför erbjudandet men jag har redan fixat mast. Återkommer när jag behöver en ny.

• thomme

Medlem
    16 juni, 2007 vid 20:17

Å så gick min andra samma väg. Någon som vet någon förlängare som håller mer än 2 år ? ( för stora formula segel och inte kostar hela månadslönen)

• swe876

Medlem
    17 juni, 2007 vid 14:07

Jag har testat en mastförlängare från Severne som fungerar för Formulasegel. En ingående recension dyker snart upp på windsurf.se.
    /Jona

• jlhp

Medlem
    18 juni, 2007 vid 05:58

Har också funderat lite på förlängare, funderade redan innan på om det skulle vara möjligt att egenhändigt borra två hål i MXTförlängaren för att kunna använda den beprövade XTkoppen istället (i mitt fall handlade det om att slippa köpa ny mastfot men det verkar ju finnas ännu viktigare skäl;-) )
    Angående hur man trär tamparna fungerade det alldeles utmärkt även innan MXT, man måste bara trä tampen på rätt sätt. Har en instruktion tryckt på ett av mina 90-talssegel och om det finns intresse kan jag försöka lägga in den här på något vis/John

• thomme

Medlem
    18 juni, 2007 vid 09:17

@jlhp 391012 wrote:

Har också funderat lite på förlängare, funderade redan innan på om det skulle vara möjligt att egenhändigt borra två hål i MXTförlängaren för att kunna använda den beprövade XTkoppen istället (i mitt fall handlade det om att slippa köpa ny mastfot men det verkar ju finnas ännu viktigare skäl;-) )

Jag skulle inte borra i den då går det nog som med mina. Jag har varit i kontakt med SP som numera bara rekommenderar pin varianten eller nya MTX.
    När jag köpte mina blev jag rekommenderad just dessa till formula segel.
    ( så mycket var den rekommendationen värd! )

Hur länge har Ni som kört kelapro kört dom?

• swe176

Medlem
    18 juni, 2007 vid 10:57

Hur läng har Ni som kört kelapro kört dom?

Sen första dan dom kom ut från fabriken. Flera år.

• imported_mickeo

Medlem
    18 juni, 2007 vid 11:11

Tjena jag har bara i år kört av 3st NP förlängare (PIN) och det är inte bara dom som jag använder till Formula mina är inte mer än max 1år.
    Jag har dom senaste vckorna kört Severne och dom verkar hålla och funkar kanon bra.
    Mvh
    MickeÖ SWE-707

• svenne

Medlem
    18 juni, 2007 vid 11:15

Nu har jag iofs PM:at Thomme, men om det är bottendelen som går hela tiden på förlängaren så kan jag tillverka nya underdelar i aluminium istället. Den lär förhoppningsvis inte gå sönder.
    Om någon har en trasig förlängare som behöver uppgraderas så kan jag fixa det.

–S

• imported_mickeo

Medlem
    18 juni, 2007 vid 12:08

@Svenne 391073 wrote:

Nu har jag iofs PM:at Thomme, men om det är bottendelen som går hela tiden på förlängaren så kan jag tillverka nya underdelar i aluminium istället. Den lär förhoppningsvis inte gå sönder.
    Om någon har en trasig förlängare som behöver uppgraderas så kan jag fixa det.

–S

Tjena vad ska du ha för 3st med stora rullar helst kullagrade?
    är det ok pris så köper jag direkt.
    Mvh
    MickeÖ

• svenne

Medlem
    18 juni, 2007 vid 12:55
    MickeÖ;391084 wrote:
    Tjena vad ska du ha för 3st med stora rullar helst kullagrade?
    är det ok pris så köper jag direkt.
    Mvh
    MickeÖ

Jag ska räkna på hur lågt pris jag kan sätta och göra en test. Du får gärna vara testkanin. Självklart lagrade rullar.

MVH,
    Svenne

Sida 3 av 4

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing Va lack man blir!

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.