Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Vaa ingen Shear Tip längre!!!

• Vaa ingen Shear Tip längre!!!

Posted by anonym-anvandare on 13 november, 2000 at 18:25

Precis när man äntligen lyckats få till en perfekt harmonisk surf-balans helt baserad på de revolutionerande areodynamiska egenskaperna hos NPs helt revolutionerande Shear Tip så fimpar dom Tipp:en på nya V8:an.

Ni kan bara inte göra så här NP hur tror ni att alla vi med Shear Tipp känner oss nu???
    Typ rökta, så nu är det bara att typ börja om från början igen….. suck vilken hand var masthanden nu igen, höger eller vänster???

anonym-anvandare replied 24 years, 1 month ago 2 Members · 5 Replies
  • 5 Replies
  • dr-masse

Member
    14 november, 2000 at 11:17

Om du vill kan du ju gå in på http://www.neilprydemaui.com och kolla deras forum. Startade en lite tråd där och försökte hävda att Shear-tipen egentligen aldrig varit särskilt nödvändig och beviset på detta är att den nu tas bort. Blev lite diskussion, minsann….

Surfa På!

• anonym-anvandare

Member
    14 november, 2000 at 12:43

Tack för tipset. Jag har faktiskt inte haft några problem med mina Shear Tip
    segel kanske beroende på att jag köpte nya NR master. Men även jag undrar
    ordentligt över vitsen med Shear Tip. Fast nästa års segel är redan spikade, V8
    10.5 och Nya Simmer Race ~10,0 bägge Shear tipslösa (hoppas man). Fast
    huvudsaken är att de är gula för då går de uppenbarligen fortare. Spanar man in
    videon PWA World Tour 1999 så har ju de flesta gula segel. Kanske är det så att
    man blir gladare med gula segel och gladare surfare seglar alltid fortare och
    bättre???

Om man nu bara kunde få en viss shaper att shapa upp en bräda (färg gul) helt
    m.a.p de vindar vi faktiskt har i det här landet till 90% men som är ordentligt lätt
    och inte stegrar och beter sig när det blåser mer så blir nästa säsong den mest
    spännande hittills. (Att grovt föröska tänka ut ett helt eget “svenskt”
    brädkoncept (och få den förädlad och shapad av ett proffs) är nog den helt klart
    det bästa julklapp man kan ge sig själv.)

Good Sailing
    Bosse
    PS Det visade sig att arbetskompisen surfade och tävlade “08” redan 1972 och hur sjutton klarade dom sig utan Shear Tip. Obegripligt.

• anonym-anvandare

Member
    14 november, 2000 at 15:35

Den satt fint Dr Masse
    Mvh / Bosse

• anonym-anvandare

Member
    14 november, 2000 at 18:34

Vilka AS!
    Mitt gamla hederliga V8 med sheartip ser ju stencoolt ut.
    Det spelar ju ingen roll om det funkar eller inte, bara seglet är snyggt.

• anonym-anvandare

Member
    14 november, 2000 at 21:40

ShearTipen ger ju seglena en lätt småflirtig approach, vift, vift, vift som är sådär typ bara nääää guuuu vaa läckert. Å så berövar NP en hel generation surfare möjligheten att flirta med sina segel. Hur fan ska det då gå med återväxten inom sporten??
    NP = NördPellar.

Log in to reply.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Vaa ingen Shear Tip längre!!!

You must be logged in to create new discussions.