Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Vaccination!
-
Vaccination!
Publicerad av klepper på 14 november, 2002 vid 19:33Vad behöver man till Sydafrika?
anonym-anvandare svarade 22 år, 4 månader sedan 5 Medlemmar · 12 Svar -
12 Svar
-
Livakt, skyddsväst , mycket gin å tonic mot malaria
-
Jo, men nu tänkte jag ju att någon redan frågat en läkare.
-
Om jag inte minns helt fel så finns det en hemsida där man kan knappa in resmålet och sedan får man rekommendationer vilka sprutor man behöver. Sök på Altavista eller liknande, det var så jag hittade den.
-
-
http://www.vaccination.nu
difteri, polio, hepatit A och stelkramp verkar räcka…
ska också till sydafrika, någon som vet vart man ska gå i GBG för vaccination? -
Kul att någon annan från Göteborg också skall till Sydafrika. Var skall du bo? Jag kollade också på den hemsidan, http://www.vaccination.nu, men jag fattar den inte helt riktigt faktiskt.
Ett problem med vaccinationen, enligt en kompis som skall till Borneo, är att Östra och Sahlgrenska är fullbokade fram till nyår och man då måste vända sig till privatläkare som tydligen är mycket dyrare.
Det verkar vara en faslig massa sprutor att ta, enligt vaccination.nu, men bara en är Sydafrika spccifik – Hepatatit A. Läs mera nedan. Det verkar som det finns lite olika lirare på vaccinationsmarknadnen.
¤ Läs hälsoråden för resenärer till tropiska Afrika.
### Socialstyrelsen anser att alla invånare i Sverige bör skyddas mot stelkramp, difteri och polio. Din resa ökar inte risken för dessa sjukdomar nämnvärt, men passa gärna på att se över ditt vaccinationsskydd.
Här är en lista på lite olika vaccinationsföretag
Göteborg
Bakteriologerna & Virologernas Vacc.mott.
Cityakuten. Vaccinationsmottagningen
Dr. Britt-Marie Ellsingars läkarmottagning
Företagskliniken Dr. PE Näslund AB
GLF Procedo
International Health Center in Gothenburg
Kronhushälsan
Lundby Sjukhus AB
Läkartjänst, Innerstadens Vacc & läkarmott.
Mecon AB
Olof Wijkgatans Läkargrupp
Provia Lilla Bommen
Previa Rikshälsan
PV-Hälsan, Celero Support AB
Sahlgrenska sjukhuset, Gbg’s stads bakt. Lab.
Valands Läkarmottagning
Vasaplatsens Vaccinations- & Läkarmott.
Östra sjukhuset, Infektionskliniken -
Hej på dig Klepper! det är bättre att du stannar hemma så kan vi spela Back Gammon i stället. Om du inte känner för att spela spel så kan du ringa mig för jag har svaren på alla dina frågor. jag ringer dig när du har sett klart på farmen om jag inte har hört från dig innan dess.
ha det gött så hörs vi! -
tjena klepperr. jag ska bo i tableview, föga fantasifullt antar jag. det blir min första SA-resa, med 4 v kontinuerlig vågsurfing a la träningsläger ska jag fanimej lära mej loopa, minst! =)
tack för vacc-tipsen, får kolla runt med dessa läkare. -
PÅ guldheden finns det en fin gammal klinik där man kan ta sprutor, rekomenderas
-
Det räcker med två doser Havrix för 10-20 års skydd mot Hepatit A.
SE DÄREMOT UPP MED SJUKDOMEN H I V det finns inget skydd mot HIV förutom sunt förnuft och kondom som ju dessutom kan spricka… Var försiktiga, HIV finns i överflöd i Sydafrika!
Logga in för att svara.