Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Slalom, Speed & Racing › vacum beach på tors?
-
vacum beach på tors?
Publicerad av tbsurf på 26 augusti, 2008 vid 18:56Vacum beach NYK på tors fm. Med lite flyt kan det bli västvindar uppåt 10m. Ingen pb-progg jag vet, men förhoppningsvis lite soulig speedcruisin 😉
Nån mer som funderar på att köra där tidigt på dagen?
imported_macts svarade 16 år, 2 månader sedan 8 Medlemmar · 11 Svar -
11 Svar
-
@tbsurf 494131 wrote:
Vacum beach NYK på tors fm. Med lite flyt kan det bli västvindar uppåt 10m. Ingen pb-progg jag vet, men förhoppningsvis lite soulig speedcruisin 😉
Nån mer som funderar på att köra där tidigt på dagen?
Jepp, ser prognosen lika bra ut i morgon tar jag ledigt (om det går). Slå en signal om du ska åka 0736882049
//Björn
-
Prognosen ser fortfarande trevlig ut:
SMHI
“Torsdag förmiddag Väst, 9-13 m/s. Risk för vindar över 10 m/s: 90%
Torsdag eftermiddag Mellan väst och nordväst, 9-13 m/s. Risk för vindar över 10 m/s: 90%”Foreca
“Torsdag förmiddag: V 10 till 14 m/s. Lätt regn. Mest god sikt.
Torsdag eftermiddag: V 11 till 15 m/s. God sikt.”och jag har fått ledigt 🙂 så det blir vacum beach. Någon fler ?
//Björn
-
Ett ställe i Nyköping med bitvis goa förhållanden för speed.
-
@fastforward 494370 wrote:
Tackar, skönt namn men lite långt att åka.
Långt? Enligt din signatur så bor du ju i Sthlm så det väl va max 10 mil? Är ju inga avstånd att tala om.
-
hmmm… kvalitet kontra kvantitet? Ska man missa några timmars segling (tid är en begränsad tillgång för mig) för att få 2 m/s extra och lite plattare (jämfört med spots i Sthlm alltså).
-
har packat bilen för en eventuell tur på eftermidagen
vart när åker ni? -
@MacTS 494385 wrote:
Långt? Enligt din signatur så bor du ju i Sthlm så det väl va max 10 mil? Är ju inga avstånd att tala om.
Lite långt att åka som efterjobbet-spot menade jag.
-
@fastforward 494633 wrote:
Lite långt att åka som efterjobbet-spot menade jag.
Ja det håller jag med om! Jag tillhör ju den lite skadade skaran som kan åka 60 mil enkel resa på en bra prognos så man ska kanske inte ta allt som jag säger i detta ämne allt för allvarligt:-)
Jag har inte testat Vacuum beach, men planerar att göra det vid nån grymme-prognos!
Logga in för att svara.