Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › Vad är det för bindningar som gäller nu?
-
Vad är det för bindningar som gäller nu?
skotten svarade 16 år, 2 månader sedan 12 Medlemmar · 22 Svar
-
FUCKING SWEET JENS!!! see ya down in habo soon!! what are you drinking : )
-
@Milkman 533498 wrote:
Tack för alla svar. Jag vill helst köra med LF, är ju enda wake-märket som är riktigt aktiva på kitesidan. Å de måste ju sponsras. Så tydligen vill jag ha en reglerbar och ganska mjuk binding? Vilken är det? Synergy?
Skotten.. Tack för den passningen!
Jag kitar förståss inte så mycket som jag vill, men jag har börjat träna på okrokat så mycket jag kan (fast jag är en riktig kook än iofs). En av grejjorna med att sälja grejjer och ha fet surfbuss är ju att jag får köra the latest and greatest. Klart jag ska köra lite själv också.
Hengo: Bra rundown, det låter som jag antagit rätt. Förutom att mer rocker ger bättre pop. Enligt min teori så borde det bara stämma för riktigt hårda brädor, för då behövs ju rockern för att kunna vända upp brädan fort?
Eller är jag ute och cyklar? (Nu fokuserar jag altså bara på pop)Dadil: Du får väll testa sen
En bräda ska va hård!!
förutom i tipparna, kan de va lite flex ibland, men de e ju en smaksak
ang. synergy verkar shyst, den är lättare en escaladen. Promenerat runt rätt mycket i dom och repat golvet, men icke provat än..
-
Jag korde en riktigt styv bräda förut och gillade det. Sen bytte jag till Cabrinha Custom 09 som är apmjuk i jämförelse. Den gillar jag ännu mer. Men det gäller att vänja sig till den. Jag var orolig att den skulle vara kass eftersom den var så mjuk men de e helt lugnt. Skepp ohoj
-
mjuk är precis som hård, fast mjukare.
btw, go for synergy med snörning, de är lättare att justera än unions…
Logga in för att svara.