Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Vad är det för schysst move…?
Taggad: freestyle, våg, våg freestyle
-
Vad är det för schysst move…?
Publicerad av aronh på 27 juni, 2007 vid 18:01… i början av denhär filmen. Som en tweekad tabeltop into forward och sen skota över. Ser sjukt ballt ut.
http://windsurfjournal.perfect-ride.com/BoujmaaHHTV.movsurfmanj svarade 17 år, 4 månader sedan 4 Medlemmar · 6 Svar -
6 Svar
-
ser ut som som en “air-spock” (nu heter den säkert nåt annat?), har för mig att robby seeger nötte såna i nån gammal film – dock inte i närheten av att landa så där cleant! grymt snyggt.
-
Skulle påstå att det är en “table-top-forward-bodyflip-sailflip-loop” dvs en “table-top-air-spock-loop”.
Först lägger han upp en “bordskiva”, sedan går han runt seglet som i en spock. Undrar om inte det var Lars Pedersen som kallade det för en air spock eller nåt i sin DVD-film “Freestyle”.
Grymt trick i alla fall!!!
-
kollar man på masten är det ingen loop, men visst resten av paketet snurrar ju på bra!
själv snurrar jag mest på tummarna nu för tiden i avsaknad av vind, åsså alla dessa små skrämselprognoser som håller hoppet upp bara för att göra en besviken varje gång. -
@poppo 392950 wrote:
kollar man på masten är det ingen loop, men visst resten av paketet snurrar ju på bra!
själv snurrar jag mest på tummarna nu för tiden i avsaknad av vind, åsså alla dessa små skrämselprognoser som håller hoppet upp bara för att göra en besviken varje gång.Om man inte kallar cheese rollen en loop förstås. Det är ju allra mest rent tekniskt en ostrulle med “body varial”* och en sail flip.
Som sagt grym move. Tyvärr ser man för lite sådan variation i vågtävlingarna. Tycker att de flesta seglarna(/domarna) är väl konservativa.
Logga in för att svara.