Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing Vad är en session?

• the_novice

Medlem
    4 maj, 2006 vid 12:04

Reply to tbsurf:

Det blir ju heltrist, det räcker ju alltså att skick in trackdata, den utrustning man har att köra på står ju redan under den personliga informationen….

• the_novice

Medlem
    4 maj, 2006 vid 12:16
    Jester wrote:
    Och naturligtvis sätter jag upp den utrustning jag hade när det gick som fortast…

Det är ju där jag tycker det blir lite konstigt…
    Om man kör 8.5 och sätter ett par riktigt bra tider på sjömilen (men sämre i ren toppfart, tex 2 sec farten), sedan kör man 5.5 på samma bräda och får några bra 2 sec. farter, men är inget vidare på sjömilen. Vad loggar man då, vilken är snabbast? Får man ens nu logga detta som två sessions?

Jag röstar fortfarande för alt. 1, kanske med möjlighet till alt. 2 för dem med dåligt närminne…

• fredrik-ygge

Medlem
    4 maj, 2006 vid 12:18

(Om bild: Tack Jesper!)

The_Novice wrote:
    Inte för att jag vet särskilt mycket om databaser, men om ens egen bräda inte finns i drop down listan så lägger man in den och nästa användare ser denna brädan i listan och såvidare. Så har det fungerat på mytrims.com och man kan där se samtliga sessioner för en viss brädmodell.

Det kan kanske fungera och jag kanske skall backa lite. Kolla dock bifogad bild. Redan spot-dubbletter och inmatningsmängden kommer nog att explodera i år. Kan nog bli ohållbart med fritext.

• jester

Medlem
    4 maj, 2006 vid 13:03
    The_Novice wrote:
    Jester wrote:
    Och naturligtvis sätter jag upp den utrustning jag hade när det gick som fortast…

Det är ju där jag tycker det blir lite konstigt…
    Om man kör 8.5 och sätter ett par riktigt bra tider på sjömilen (men sämre i ren toppfart, tex 2 sec farten), sedan kör man 5.5 på samma bräda och får några bra 2 sec. farter, men är inget vidare på sjömilen. Vad loggar man då, vilken är snabbast? Får man ens nu logga detta som två sessions?

Jag röstar fortfarande för alt. 1, kanske med möjlighet till alt. 2 för dem med dåligt närminne…

Du snackar ju sådana stora skillnader! I det läget förespråkar jag oxå alt 1. Men har faen inte lust att hacka upp min session bara för att jag vill testa om jag kan krama ur nån liten enstaka knop genom att byta till storleken mindre segel, eller fena. Mao det skall inte vara *tvunget* att choppa upp min session. Blir det så, så kommer jag tröttna direkt…

• Knatte

Gäst
    4 maj, 2006 vid 14:05

Jag är nog fortfarande för alt 1.
    Men om den allamänna meningen här och i övriga europa att det skall vara alt 2, så kan jag leva med detta också..
    Tycker bara det blir lite konstigt. Kanske jag är miljöskadad och jobbar med kvalitet/ beredning och verifiering till vardags och inte är van vid dessa vidöppna dörrar, som regler:wink: 😉

• jester

Medlem
    4 maj, 2006 vid 14:35

Faen, Knatte… Pratade med en anomyn speedare förut som undrade om vi måste dela upp vår session bara för att man drar mer nedhal osv… Att byta fena o rigg är ju egentligen bara en form av trimm…

Mao se inte till att det blir en massa dum byråkrati med en massa måsten i denna sport. Det har vi nog med i dagens samhälle!

• Knatte

Gäst
    4 maj, 2006 vid 16:03
    Jester wrote:
    Faen, Knatte… Pratade med en anomyn speedare förut som undrade om vi måste dela upp vår session bara för att man drar mer nedhal osv… Att byta fena o rigg är ju egentligen bara en form av trimm…

Mao se inte till att det blir en massa dum byråkrati med en massa måsten i denna sport. Det har vi nog med i dagens samhälle!

Jester, det vet du väl, att anonyma speedare inte har någon talan *ler* Här måste man ha minst en svart t-shirt för att få ha en åsikt….. (skämt alltså)

Jag säger ju att jag följer majoritetsbeslutet om nu alt 2 kommer att gälla. Men TB har ju ställt en fråga och alt 1 är ju mitt seriösa svar:laugh: :laugh:
    Men Knatte är en flexibel person och kan tänka sig att anpassa sig, till vilket än utfallet blir 😉

• jester

Medlem
    4 maj, 2006 vid 20:28

Jag är inte så flexibel, men det beror på att jag slarvade med strechningen efter träning när jag var yngre… 😉

• Knatte

Gäst
    5 maj, 2006 vid 09:53

@Jester]Jag är inte så flexibel, men det beror på att jag slarvade med strechningen efter träning när jag var yngre… )[/QUOTE wrote:

Ja, Ja, sådant straffar sig nu 😀 :tongue:

• tbsurf

Medlem
    5 maj, 2006 vid 14:32
    tbsurf wrote:
    är detta våran svenska ståndpunkt?
    session= samma dag samma spot valfritt mtrl

OBS att om man ändå väljer att posta enligt alt1 så är det idag endast tillåtet att posta fler sessions vid byte av bräda/spot (ingen ny session vid segel/fen byte)

Om jag har förstått det här rätt nu så gäller följande (tills vidare)

Under samma dag och på en och samma spot så måste det, för att ha en möjlighet att
    åka så fort som möjligt, vara fritt att använda vilken vindsurfing utrustning som helst.
    Det får inte bli någon entyps klass av det här 😉

I din session uppger du det material som gick fortast och förtydligar (så gott du kan )
    dina byten i rutan för kommentarer

Precis som tidigare gäller att enda läget när det finns möjlighet att skicka in fler än en
    fil per dag är vid byte av bräda/spot

• the_novice

Medlem
    5 maj, 2006 vid 15:10
    tbsurf wrote:
    Om jag har förstått det här rätt nu så gäller följande (tills vidare)

Under samma dag och på en och samma spot så måste det, för att ha en möjlighet att
    åka så fort som möjligt, vara fritt att använda vilken vindsurfing utrustning som helst.
    Det får inte bli någon entyps klass av det här 😉

Här håller jag helt med…

tbsurf wrote:
    I din session uppger du det material som gick fortast och förtydligar (så gott du kan )
    dina byten i rutan för kommentarer

Det är här jag tycker det blir lite dumt…
    Kommentarerna är inte sökbara och får skrivas på valfritt språk. Alltså betyder inte den angivna utrustningen särskilt mycket eftersom ingen verkar har koll på vad och när dem kört på vad. Man anger först ett segel och en bräda och sedan anger man lite mer prylar man som man har i kommentaren…

tbsurf wrote:
    Precis som tidigare gäller att enda läget när det finns möjlighet att skicka in fler än en

Det här hade jag helt missat, när kom det till?
    Speed sägs ju vara en tredjedel bräda, en tredjedel segel och en tredjedel fena? (fast lite gubbe borde det ju vara också)
    Men det är bara när man byter bräda som det blir en ny session. Det blir ju helt ologiskt, det är ju lättare att byta bräda när vinden ändrar sig än vad det är att byta rigg! Då måste man ju ändå bryta upp sessions och krångla till det som en del uttrycker det…

Det här blir ju ett alternativ 1.5 där brädan verkar vara viktigast av någon anledning. Då låter ju alternativ 2 bättre i så fall, får man byta prylar så skall man väl få byta allt (utom gubben som seglar förståss)?

• fredrik-ygge

Medlem
    5 maj, 2006 vid 15:37
    tbsurf wrote:

Jag håller som sagt på alt 2 för att det skall vara enkelt, men om någon vill vara noggrann och t.ex. logga ny session för ny fena, vilket är motivet till att förbjuda det?

• jester

Medlem
    5 maj, 2006 vid 17:37
    Quote:
    Det här hade jag helt missat, när kom det till?
    Speed sägs ju vara en tredjedel bräda, en tredjedel segel och en tredjedel fena? (fast lite gubbe borde det ju vara också)
    Men det är bara när man byter bräda som det blir en ny session. Det blir ju helt ologiskt, det är ju lättare att byta bräda när vinden ändrar sig än vad det är att byta rigg! Då måste man ju ändå bryta upp sessions och krångla till det som en del uttrycker det…

Det är så reglerna är idag på gps-speedsurfing.com, helt enkelt. Och jag tycker oxå det är dumt, utan jag vill ha möjlighet att splitta upp min session i flera om jag *vill*, men vill däremot inte att det skall vara ett krav o dela upp.

• the_novice

Medlem
    5 maj, 2006 vid 19:38

Trist utveckling, så var det inte när dem drog igång det, då var det mer som mytrims.com och det var istället en del snack om att dem skulle konkurrera med varandra men så lär det ju inte bli nu… :frown:

Om bara mytrims får tummen ur (dem är väl fortfarande helt ideella) och fixar till lite bättre sökning mm på gps data så kommer det ju att bli bättre än gps-speedsurfing om man vill kunna ha lite koll på olika utrustning och toppfarter.

• jps

Medlem
    5 maj, 2006 vid 21:07

Jag har mailat snubbarna som driver mytrims och önskat precis den extra sökfunktionalitet du söker. Inget svar dock. Ingen progress heller så vitt jag kan se.

Sida 4 av 4

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing Vad är en session?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.