Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing vad är fel…

• vad är fel…

Publicerad av hasselgren på 6 augusti, 2006 vid 21:19

när man måste stå längst ut på kanten av brädan och pressa ner railen med hela sin tyngd? Idag var jag tvungen att göra det för att kunna plana och var tvungen att ha båda fötterna helt utanför stropparna för att komma tillräckligt långt ut på brädan för att kunna pressa ner railen tillräckligt. det gör ju att det blir omöjligt att hoppa och svårare att häva kastfall. är det att man har för stor/bred bräda? jag körde freestyle bräda 103 liter med 25 cm sjögräsfena. 5.7 segel. tacksam för svar…/andreas

Oregistrerad svarade 18 år, 3 månader sedan 5 Medlemmar · 5 Svar
  • 5 Svar
  • surfen

Medlem
    6 augusti, 2006 vid 21:35
    hasselgren wrote:
    när man måste stå längst ut på kanten av brädan och pressa ner railen med hela sin tyngd? Idag var jag tvungen att göra det för att kunna plana och var tvungen att ha båda fötterna helt utanför stropparna för att komma tillräckligt långt ut på brädan för att kunna pressa ner railen tillräckligt. det gör ju att det blir omöjligt att hoppa och svårare att häva kastfall. är det att man har för stor/bred bräda? jag körde freestyle bräda 103 liter med 25 cm sjögräsfena. 5.7 segel. tacksam för svar…/andreas

Låter som om det vara en för storbräda och för stor rigg? Och en sjujävla massa vind. Alltså för stora grejer vid tillfället.

• stinger

Medlem
    7 augusti, 2006 vid 06:51

För stor fena? 25 cm “vanlig” fena låter lagom till 5.7 men sjögräsfenor har väl stor yta så du kanske kan köra en som är kortare???

Funkar det i vanliga fall med kombinationen bräda/rigg tror jag det är fenan du kan behöva byta.

• rillestark

Medlem
    7 augusti, 2006 vid 15:46

Hej Andreas!

Jag tror din fena är för liten. Du behöver nog lite större fena om du har en sjögräsfena.

Frid.
    /Richard

• the_surfer

Medlem
    8 augusti, 2006 vid 11:36

Hej! angående sjögräs fenor undrar jag hur man vet hur lång fena man ska ha. Man vill ju inte gå att köpa en skitdyr fena och sen så fungerar den inte.
    Eller ska det vara samma längd som på den vanliga fenan?
    tacksam för svar

• Oregistrerad

Gäst
    8 augusti, 2006 vid 12:00

jag tror det heter spinnout!när brädan ställer upp sig pkanten brukar ofta sluta med ett magplask.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing vad är fel…

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.