Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Vad är grejorna värda?

• Vad är grejorna värda?

Publicerad av tim-eriksson på 25 november, 2007 vid 01:31

Funderar på att sälja lite saker som jag inte använder, men är det värt besväret?

Totalt sett rör det sig om:
    1 st Mistral Energy 105 liters, bra skick
    450 fiberspar 45% mast, 460 odelbar 30%, 510 odelbar 60%
    Neil Pride MK 2 5.8 / 6.9. riktigt bra skick på båda
    1 st chinook alu förlängare 35 cm
    1 st chinnnok alu bom, dock så använder jag den.

Lärde mig själv surfa på dessa grejor i somras och det gick fint fint, men är det så populärt med 7 cambrade gamla segel från den tiden?:…

Vad tror ni jag skulle få för sakerna, paket eller st

rasmus_w svarade 16 år, 12 månader sedan 4 Medlemmar · 6 Svar
  • 6 Svar
  • Knatte

Gäst
    25 november, 2007 vid 07:26

@Tim.Eriksson 430498 wrote:

Funderar på att sälja lite saker som jag inte använder, men är det värt besväret?

Totalt sett rör det sig om:
    1 st Mistral Energy 105 liters, bra skick
    450 fiberspar 45% mast, 460 odelbar 30%, 510 odelbar 60%
    Neil Pride MK 2 5.8 / 6.9. riktigt bra skick på båda
    1 st chinook alu förlängare 35 cm
    1 st chinnnok alu bom, dock så använder jag den.

Lärde mig själv surfa på dessa grejor i somras och det gick fint fint, men är det så populärt med 7 cambrade gamla segel från den tiden?:…

Vad tror ni jag skulle få för sakerna, paket eller st

Ärligt talat så är det inte värt speciellt mycket.. Men får du bara min åsikt, andra kan ha helt andra åsikter:smirk: :laugh:

1 st Mistral Energy 105 liters, bra skick Kanske max 500 kr om du hittar en köpare
    450 fiberspar 45% mast, [I]Några 100-lappar[/I] 460 odelbar 30%, Några 100 lappar 510 odelbar 60% [I]Några 100 lappar [/I]
    Neil Pride MK 2 5.8 / 6.9. riktigt bra skick på båda .Kanske 200-300 kr styck
    1 st chinook alu förlängare 35 cm Ca 100 kr
    1 st chinnnok alu bom, dock så använder jag den. Utan att veta omfånget på bommen, så skulle jag tippar 200-300 kr även där.

Du kanske kan få mer eller mindre, beror på om du hittar någon köpare.
    Men man måste tänka på att segel och brädan är från början av 90-talet och är ca 15 år gamla. Jättebra grejer på sin tid, men är inte helt up-to-date jämnfört med modernare saker!

Men självklart skall du testa och slänga upp några annonser och se vad som händer! Bara du tar ett själigt pris och är tydligt att det är äldre grejer och kanske inte idealiska nybörjar prylar så kan du säkert få napp!

• kinetic

Medlem
    25 november, 2007 vid 08:53

Hm….Oavsett skick på grejerna så är de svårsålda…Har själv några racingsegel från -94 o anser att sälja de för 200kr eller liknande vore en ren förolämpning, då är det bättre o behålla de till “isbädan”…

• tim-eriksson

Medlem
    25 november, 2007 vid 10:36
    Knatte;430510 wrote:
    … och kanske inte idealiska nybörjar prylar så kan du säkert få napp!

Tss… Varför måste alla vara så negativa om dessa fina grejor? Talade med en hel del folk innan jag skulle lära mig om utrustningen och de flesta dumförklarade mig helt och hållet … Förutom far som förespråkade att bättre saker kunde man inte hitta på den tiden 🙂

Behåller grejorna och har i sommarstugan, kan alltid vara skoj att kunna dra ut en dag utan att behöva åka hem och hämta sin ordinarie utrustning. Sen finns det alltid kompisar som är sugna på att testa.

Tack för ett bra svar.

• the_novice

Medlem
    25 november, 2007 vid 11:06

Haha, det väl ingen som hackar på dina prylar utan snarare har man av egen erfarenhet insett att prylarna är mer värda för en själv än vad man nånsin kan få ut om man försöker sälja.

Räknar man in frakt på prylarna också är de svåra att sälja…. :smirk:

• Knatte

Gäst
    25 november, 2007 vid 14:37

@Tim.Eriksson 430538 wrote:

Tss… Varför måste alla vara så negativa om dessa fina grejor? Talade med en hel del folk innan jag skulle lära mig om utrustningen och de flesta dumförklarade mig helt och hållet … Förutom far som förespråkade att bättre saker kunde man inte hitta på den tiden 🙂

Behåller grejorna och har i sommarstugan, kan alltid vara skoj att kunna dra ut en dag utan att behöva åka hem och hämta sin ordinarie utrustning. Sen finns det alltid kompisar som är sugna på att testa.

Tack för ett bra svar.

Tror detta är bästa lösningen att ha dessa vid sommarstugan :laugh:

• rasmus_w

Medlem
    25 november, 2007 vid 15:55

Å andra sidan kommer du nog snart märka att de nya prylarna du just köpt är enormt mycket mer lättseglade. Möjligen kan det vara roligare att ha panzardrag i ett MK2 än i ett modernt freeridesegel. Fast å andra sidan är nog panzerdrag i ett modernt racesegel bättre än både MK2 och freerideseglet.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Vad är grejorna värda?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.