Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Vad är nytt på SPEED-fronten??
-
Vad är nytt på SPEED-fronten??
anonym-anvandare svarade 22 år, 4 månader sedan 9 Medlemmar · 23 Svar
-
Härliga bilder du hittat.. Jag tycker de ser rätt lovande ut!!..
Frågan är om det har “the guts”?? Ser lite halvtanig ut.. Eller ser han kanske galen ut?? I think soo..
-
De gör ju surfsegel också! med en väldigt speciel design.
-
Knatte
Gäst18 juli, 2002 vid 17:06Seglet ger ju innebörden av cambers en ny dimension. Utseendet påminner lite om vingmasten som Fred haywood/Neil pryde exprimenterade med på 80-talet.
Bläddrade lite i gamla Surf sport igår och hittade följande fakta:
F2 sputnik 265 med Tommahawk 4.6 kvm och David White har gjort 42.3 knop.
Bic Viviance 263 har gjort 42.6 knop (vet ej förutsättningarna, läste bara reklamen)
Det visar ju att potensialen finns att gå fort med standard prylar och rätt inställning. -
Seglet är jävligt häftigt men man undrar ju om hållfastheten samt vad som händer om man gör en ordentlig fail. Om vingen blir vattenfylld så är det bra mycket mer vatten än vad som får plats i mastfickan på gamla racesegel.
men man får väl se. de är inte ute på marknaden än, hoppas de kommer ut, även fast de kanske inte är perfekta så borde det röra om i segelgrytan om ett sånt här segel kunde komma bra i t.ex. en världscup tävling. -
låter som man får plocka fram sin Fanatic -JAG från 93
rigga sitt sailworks 5.0 cambersegel … och icke att förglömma ta på sig sin tidstypiska Römer surfhjälm ..vet nån om man fortrarande kör speed i Hvide sand på Jylland?
jag var på nått som hette hvide sand speed week på för länge sen .. men blåste inget så vi åkte hem efter 3 dagar … men fick iaf en T-shirt .. -
Weymouth Speed Week 2002
September 28th – October 4th
http://www.speedsailing.com/Weymouth_2002.htmSer ut som det är alla typer av segling, även kite.
Mvh Stefan -
Om ni ska köra speed så plocka(odla) också fram den obligatoriska speedmustaschen………….då går det garanterat mycket fortare(har jag hört)!!!!! Fira sedan med en fet sigarr………….
Logga in för att svara.