Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Vad är problemet för EH ?

• Vad är problemet för EH ?

Publicerad av surfmc på 14 juni, 2005 vid 08:28

Läser lite på kite.no och det är någon smutskastning av EH om jag fattar det hela rätt? Vad är problemet egentligen? Jag trodde att de hade riktigt grymma kites? Jag har funderat på en 12:a

rambo_johnson svarade 19 år, 10 månader sedan 18 Medlemmar · 34 Svar
  • 34 Svar
  • anonym-anvandare

Medlem
    14 juni, 2005 vid 08:33

Svar till:

Läser lite på kite.no och det är någon smutskastning av EH om jag fattar det hela rätt? Vad är problemet egentligen? Jag trodde att de hade riktigt grymma kites? Jag har funderat på en 12:a

[/ QUOTE ]

deras huvuddesigner (som tydligen är en av de främsta på tubfronten) har gått över till best och där tagit med sig många ideer som bland annat lett till designen av hellfish…
    Internationellt verkar EH vara ett litet märke, mest i sverige som folk är lyriska. Vad drakarna går för har jag ingen aning. De som jag har sett åka med dem är duktiga…om det beror på drakarna eller åkaren… tja???

• metallifredd

Medlem
    14 juni, 2005 vid 08:40

ingen aning? men har en till ehfråga som kanske kan besvaras av dom som svarar på din fråga. Svara artigt annars får ni stryk.
    Hur är det med EH och nytänkande? Dom har nån patentlösning på sin bom va?
    Har dom kommit med nåra andra nyskapande grejer? Eller har dom bara koncentrerat sig på att tuna in egenskaperna som dom vill ha dem med redan existerande tekniker?
    De flesta andra märken har ju kommit med nya grejer som slingshot onepump.
    Naish har ju varit i framkant med massa modeller tidigare. Wipi var först osv.
    cabrinha me dpowerlock o recon. mm mm…

/Metallifredd (intar försvarsposition 3b. ”Defend ya self and kill your opponent”)

• rambo_johnson

Medlem
    14 juni, 2005 vid 08:41

Svar till:

[/ QUOTE ]

LOOOOL

sygt ball läsning skulle jag vilja säga, känns som norrmännen inte har vår ’sence’ of humor

det är tysken som skriver skit tror jag

• surfmc

Medlem
    14 juni, 2005 vid 08:50

Jag läste för ett tag sedan att EH inte hade många blåsor som gått sönder och det är ju positivt. Jag har varit med om ganska många cabrinha blåsor som gått sönder, både den stora och de mindre. Så om någon säger att EH inte utvecklat nya system så har de ju utvecklas hållbara kites.

• maccan

Medlem
    14 juni, 2005 vid 08:58

Jag har aldrig haft något problem. Är grymmt nöjd med min 11:a!

• luuddee

Medlem
    14 juni, 2005 vid 09:05

haha det e den där tysken han snackar sjukt mycket o e sjukt ful

• surfmc

Medlem
    14 juni, 2005 vid 09:09

Ludde, Rambo och Tysken tror jag snart inleder ett smarbete ! Ni verkar gilla Tysken.

• matthias

Medlem
    14 juni, 2005 vid 09:34

jag vet inte vad som stämmer och inte i den historien men årets drakar är grymma oavsett. de är nog inte mycket bättre än några andra drakar och inte heller sämre. har inte kört så många av årets märken men det jag gillar med mina waves e att dom helt enkelt bara är bra, stabila, lättarbetade drakar med bra kvalité och utan konstigheter. kanske en liten recension hade varit på sin plats.
    7an e grymt snabb, på håret till för snabb om man ska pyssla med hps och loopar. denna draken är bäst i vågorna helt klart, stabil och följer minsta rörelse.
    9an har jag inte provat så mycket.
    11an är mitt weapon of choice. den är snabb, stabil och har ett skönt drag som gör pop, hps, loopar till en dröm. den är precis där man vill ha den!
    13 känns lite trött, inte riktigt lika snabb som jag hade hoppats på. mycket stabil och mycket drag. gillade inte den här storleken så mycket, har inte kört den så mycket dock.
    15 är snabb för sin storlek, säkert lika snabb som 13. grymt stabil och har MYCKET drag. funkar perfekt till poptricken då dom blir höga och långa, nästan som lite häng. draget gör dock att höga hps blir jobbiga. bra drag genom looparna. alla wavearna tar bra med höjd och är lätta att vattenstarta.
    12an ligger långt ut i fönstret, käkar höjd och har ett sjukt skjuss i hoppen. en rikig hopp- och hängmaskin.
    16 har massor av drag, rätt trött och inte riktigt en drake jag gillar. man ska nog vara lite större än jag för att uppskatta den här draken. funkar säkert perfekt nu till sommarbrisen dock. som sagt, inga konstigheter, helt enkelt välsydda grymma drakar.

• mrmille

Medlem
    14 juni, 2005 vid 09:41

Jag tror inte det är någe fel på dem, de som kör eh härikring är oftast först ut på vattnet och sist in. Eric Hertsens har som alla säger utvecklat Bests kites men då som konsult. Ingen direkt större nyhet.

Norge är något av ett foilnäste och jag kan tänka mig att deras uppfattning om EH är lika fel som den uppfattningen många har om foil i sverige.

• curry

Medlem
    14 juni, 2005 vid 09:43

bra review! instämmer helt på 11an o 15 =)

• samhansson

Medlem
    14 juni, 2005 vid 09:49

05 15 wave är en av dom grymmaste drakarna jag kört. Mjuk och följsam, du håller den länge och det blir ett jävla skutt + massa häng.

• eddie

Medlem
    14 juni, 2005 vid 10:04

Svar till:

Jag läste för ett tag sedan att EH inte hade många blåsor som gått sönder och det är ju positivt. Jag har varit med om ganska många cabrinha blåsor som gått sönder, både den stora och de mindre. Så om någon säger att EH inte utvecklat nya system så har de ju utvecklas hållbara kites.

[/ QUOTE ]

Jag har också haft problem med Cabrinhas bladders

• rambo_johnson

Medlem
    14 juni, 2005 vid 10:35

Inlägg raderat av Rambo_Johnson

• brickan

Medlem
    14 juni, 2005 vid 10:47

Svar till:

[/ QUOTE ]

Jag tror inte EH har något problem det är bara folk som inte har EH som har problem.
    Sen jag fick min Eh 11 och provat en del andra så finns det ingen anledning att ha något annat.

Varför oroa sig för hur det ska bli 06 när man ska köpa en 05a?
    Jag skiter i om det är Jesus som har designat min kite bara den gör som jag vill och jag blir nöjd.

• surfmc

Medlem
    14 juni, 2005 vid 10:50

Svar till:

tysken vi snackar om före han träffa mr EH

[/ QUOTE ]

Jag ska klippa mig i veckan vad heter den frisyren?

Sida 1 av 3

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Vad är problemet för EH ?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.