Senaste nytt Forums Kitesurfing Kitesurfing 4 dummies Vad är skillnaden på..

• acemattias

Medlem
    18 augusti, 2010 vid 07:59

Utan att ha kört någon av dem kan jag säga att det är 2 mycket olika drakar.

2010an är modern snabb och lättstyrd (lågt bomtryck), 06an är en veteran, långsam och tungstyrd.
    Har en snarlik Swishblade från samma år och skulle faktiskt säga att 06an är en bra nybörjardrake, dem är/borde vara billig så du behöver inte vara livrädd att kvadda den inder inlärningsperioden, den har bra bottendrag, är mycket lätt att vattenstarta och är stabil/förlåtande i luften.

Med en 06a kan du räkna med att gandska snart vilja skaffa en nyare, men eftersom den redan nått prisbotten borde det gå att sälja den vidare till i stort sett samma pris, jag har valt att behålla min gamling som reserv/skoldrake.

• mejan

Medlem
    18 augusti, 2010 vid 09:53

ok, alltså stor skillnad..

• jagkallaspiotrellerpete

Medlem
    18 augusti, 2010 vid 18:47

har 06orna den jävla haken också längst ner på boomen om man skotar fullt? kommer inte ihåg vilket år de hade de…..

• acemattias

Medlem
    18 augusti, 2010 vid 22:01
    JagkallasPiotrellerPete;626533 wrote:
    har 06orna den jävla haken också längst ner på boomen om man skotar fullt? kommer inte ihåg vilket år de hade de…..

Någon hake har jag inte sett till, det är en “normal” crossbow bom med block och stoppkula

• jagkallaspiotrellerpete

Medlem
    18 augusti, 2010 vid 22:39
    acemattias;626581 wrote:
    Någon hake har jag inte sett till, det är en “normal” crossbow bom med block och stoppkula

är det block det kallas?
    va fan är de bra för, livsfarligt om man köttar och är överriggad och fastnar med bomen i den jy?

(den är alltså duktigt irriterande)

• acemattias

Medlem
    19 augusti, 2010 vid 08:37
    JagkallasPiotrellerPete;626586 wrote:
    är det block det kallas?
    va fan är de bra för, livsfarligt om man köttar och är överriggad och fastnar med bomen i den jy?

(den är alltså duktigt irriterande)

Nahh, det finns inget att haka i så som du beskriver, det är en 2:1 bom så med block menade jag rullarna som bomlinorna går igenom (pulleys på utlänska)

• jakobb

Medlem
    19 augusti, 2010 vid 19:39

tror att sista årsmodellen de fanns på var -05 peter 🙂

• kneepad

Medlem
    20 augusti, 2010 vid 07:36

“Haken” hörde till Cabrinhas Reckon2 (2005). Annan tokfiness med Reckon2 var ju att man drog och verkligen släppte iväg framlinorna som safetyrelease. Och när man tillbringat timmar med det lintrasslet så bestämde man ju sig för att aldrig dra den igen. Fattar inte att jag överlevt den tiden….

mitt första inlägg….jipppiiie….

• acemattias

Medlem
    20 augusti, 2010 vid 09:45

En UA bo till:laugh:!
    Vi är ett litet gäng på 3 här som försöker kordinera oss.
    Har du någon Top Secret spot häromkring, för vi har inte sett till någon annan:wink:

• kneepad

Medlem
    20 augusti, 2010 vid 11:38
    acemattias;626820 wrote:
    En UA bo till:laugh:!
    Vi är ett litet gäng på 3 här som försöker kordinera oss.
    Har du någon Top Secret spot häromkring, för vi har inte sett till någon annan:wink:

Hej! – ja, jag har faktiskt lite ideér i alla fall. Men det har mest varit Getskär och annat – kan du mejla mig på så kan vi fortsätta kontakten?
    Hade hoppats komma ut på vattnet i närområdet i helgen t.ex…
    Fair winds!

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Kitesurfing 4 dummies Vad är skillnaden på..

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.